Får man något bidrag om man är egenföretagare och fastnar i bilköer en hel dag pga krock osv? :) för sitter nämligen fast på E20 just nu och tänkte precis på hur skönt det är att ha betalt samtidigt som man sitter här och väntar. ;) sen tyckte jag synd om alla egna som kanske också satt fast och inte tjänar några deg, därför jag ställer frågan ;)))
 
Låter inte så genomtänkt alla som sitter i samma kö borde ju vara på väg till nått jobb ska dom oxå få lön när dom inte arbetar?:)
 
Låter inte så genomtänkt alla som sitter i samma kö borde ju vara på väg till nått jobb ska dom oxå få lön när dom inte arbetar?:)
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Låter inte så genomtänkt alla som sitter i samma kö borde ju vara på väg till nått jobb ska dom oxå få lön när dom inte arbetar?:)
Ja, 95% av befolkningen som är anställda får ju lön även om dom sitter i trafik ;)
 
Tror du? Vem skulle betala den isåfall finns nog få arbetsgivare som betalar folk som inte är på jobbet
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Tror du? Vem skulle betala den isåfall finns nog få arbetsgivare som betalar folk som inte är på jobbet
Kanske har haft tur med mina arbetsgivare genom åren :O
 
Ja om du har fått betalt när du inte är i tid så är dom väldigt generösa:)
 
  • Gilla
Johan456
  • Laddar…
Tyckte detta var mer en juridikfråga, än en elfråga. Tråden flyttad hit

/moderator
 
S Smurfen1337 skrev:
Får man något bidrag om man är egenföretagare och fastnar i bilköer en hel dag pga krock osv? :) för sitter nämligen fast på E20 just nu och tänkte precis på hur skönt det är att ha betalt samtidigt som man sitter här och väntar. ;) sen tyckte jag synd om alla egna som kanske också satt fast och inte tjänar några deg, därför jag ställer frågan ;)))
Börja jobba som bärgare eller i räddningstjänsten.
 
Den typen av tidsförlust är väl något egenföretagaren (eller alla företag) får ta höjd för när dom sätter sitt timpris.
 
Tanken är iofs. intressant. Vid ett stopp som beror på en "vanlig olycka" är det nog helt omöjligt.

Men om vi tänker oss ett trafikstopp som beror på att någon gjort sig skyldig till grov vårdslöshet i trafik, rattfylleri eller liknande kriminell handling. Då känns det väl som rätt rimligt att den skyldige borde kunna göras ansvarig inte bara för direkta skador på andra människor, bilar osv. Även det trafikstopp man orsakar genom vårdslösheten är ju rent ekonomiskt troligen en större skada än de direkta materiella skadorna vid krocken.

Vore intressant om någon fick för sig att driva ett sådant mål.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.