Hur gick med batteribyte Olof?
Kunde du använda samma laddare?

Laddare som följer med bilen har ingen så kallad balansladdning som någon tog upp här, eller några andra funktioner.
Jag köpte en Vortex rc bil till sonen på Teknikmagsinet och vi är inne på andra batteriet, ingen av dem höll mer än tio körningar. Det känns fel.
Jag gillar inte att det finns ingen tillverkningsdatum på batterierna. Nu vet jag inte om det är fel på tekniken, misslyckade produkter eller att de legat nåt år på lager.
 
S Samer skrev:
Hur gick med batteribyte Olof?
Kunde du använda samma laddare?

Laddare som följer med bilen har ingen så kallad balansladdning som någon tog upp här, eller några andra funktioner.
Jag köpte en Vortex rc bil till sonen på Teknikmagsinet och vi är inne på andra batteriet, ingen av dem höll mer än tio körningar. Det känns fel.
Jag gillar inte att det finns ingen tillverkningsdatum på batterierna. Nu vet jag inte om det är fel på tekniken, misslyckade produkter eller att de legat nåt år på lager.
jodå. Jag hade lite tur så de hade ett batteri kvar i affären även om saldot på webben sa 0. Och det håller fint. Hon/vi kör lite då och då. Drar ju tomt rätt snabbt om man kör offroad men på asfalt håller det tillräckligt länge för att hon ska känna sig färdigkört.

Rätt ballt ändå att den drar upp i +30km/h rätt enkelt. Lite mer kräm än de man själv hade när man var liten. Men visst. Hade varit gött att haft ett extra och bara skiftat men brukar som sagt vara ok att göra ngt annat när det är slut.
 
Okej, det vore intressant o veta hur länge den håller. Du bör kunna ha det i något år innan den ger upp. I mitt fall gick det knappt några veckor.
Börjar misstänka laddaren som förstör batterierna.
visst är det häftigt hur fort de åker! Knappt att man kan hålla den i kurs! Vår bil går säkert i 40 km/h :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.