Alfredo Alfredo skrev:
Frågan är nog bara var? :crysmile:
Läge att kalla in den yngre generationen och köra ”finns i sjön”!
Då händer det grejer! :crysmile:
 
nanowire nanowire skrev:
För min del är motsatsen vanligare; jag letar en god stund efter ett verktyg jag köpt, hittar på vägen något annat verktyg jag inte visste att jag hade, och det hela slutar med att jag måste köpa om det jag letade efter. Originalet dyker sedan av en slump upp när det inte behövs, sorteras till ett idiotsäkert ställe som omöjligt kan glömmas. Sedan börjar allt om från början.
Heh, vad får dig att tro att det ena utesluter det andra i mitt fall...? :rofl:
 
stigen stigen skrev:
Läge att kalla in den yngre generationen och köra ”finns i sjön”!
Då händer det grejer! :crysmile:
Fiskdamm med elektromagnet i lämplig storlek kan också övervägas.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Fiskdamm med elektromagnet i lämplig storlek kan också övervägas.
Nåt sånt här kanske?
En rostig skrotsax upphängd i en industriell gryblyft anordning mot en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nåt sånt här kanske?
[bild]
Verkar lite klen med tanke på mängden!
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Verkar lite klen med tanke på mängden!
Kan vara, ville inte överdriva och verka dumdryg dock! :rofl:
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Jag tömde hela verkstaden på virke. Varje virkesbit fick passera kapsågen som stod uppställd utomhus. På sågbordet togs ett beslut för varje bit. ANVÄDAS eller ELDAS. Samtidigt kapades dåliga delar bort. Efter kapsågen la jag bitarna i högar efter sort och storlek. Det tog mig en hel solig dag att sortera virkesförrådet. Om du inte hinner på en dag så skaffa ett billigt partytält för hela processen så blir du väderoberoende. Med den temporära tältförvaringen får du också möjlighet att organisera innermiljön utan tidspress. En del av tältet kan du använda till alla dom verktyg som du ” vill ha men inte behöver” innan dom hamnar på Blocket. När processen är klar infinner sig en väldigt skön känsla i kropp och själ!
I normalfallet så skulle jag säga att det låter som ett utmärkt upplägg. Men tyvärr så tror jag att i detta fallet så blir beslutet för samtliga träbitar "SPARAS" (inte nödvändigtvis ANVÄNDAS). Dessutom så skulle det dels leda till ett permanent monterat partytält på tomten, dels till att det blir möjligt att trycka in mer bråte i verkstaden.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…

Bästa svaret

jac jac skrev:
I normalfallet så skulle jag säga att det låter som ett utmärkt upplägg. Men tyvärr så tror jag att i detta fallet så blir beslutet för samtliga träbitar "SPARAS" (inte nödvändigtvis ANVÄNDAS). Dessutom så skulle det dels leda till ett permanent monterat partytält på tomten, dels till att det blir möjligt att trycka in mer bråte i verkstaden.
Kanske ett utmärkt tillfälle för Baxarsekten att göra en insats några timmar med den snabbaste beslutsfattaren vid kapsågen. Många händer och ett gemensamt mål fixar det på några timmar!
Dag
 
  • Gilla
jac och 1 till
  • Laddar…
Ajaj. Här har man lämnat er ifred för länge.
1. Samtliga fina träbitar ska sparas.
2. Hustrun röstade ner partytältsideen med hänvisning till att det var så jag hade sagt när jag började fylla garaget...och matkällaren..och bastun.. :(
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Microkatten
Att sätta upp ett partytält lär vara dömt att misslyckas, det blir bara en ny volym att fylla upp med allsköns bråte.

Nej, det behövs en stadig och beslutsam hand. Jag anmäler mig som frivillig till att ge direktiv om i vilka högar allt skall sorteras. Virke med knasfnas blir en hög, krokigt virke blir en hög, för kort virke blir en hög, perfekt virke blir min...erhh...en hög. Maskiner och verktyg i gott skick blir likaledes min...host...en hög. Jag har ett perfekt släp för de två sista högarna, det kan jag ta med.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Kanske ett utmärkt tillfälle för Baxarsekten att göra en insats några timmar
Baxarkollegor förbered er! Den kan bli så att vi får som specialuppdrag att ta oss in i @Frustrator s verkstad.
Räddningsarbetare som söker igenom en kollapsad byggnad efter en katastrof.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
-RB- och 5 till
  • Laddar…
Det går inte lära någon att må dåligt av oordning. Dessvärre är det vad som krävs för att lösa problemet.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Baxarkollegor förbered er! Den kan bli så att vi får som specialuppdrag att ta oss in i @Frustrator s verkstad.
[bild]
Jag hoppas bara det är före "det stora bråtesraset 2021", så att vi slipper gräva fram Frustrator under 20ton brädstumpar.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Det går inte lära någon att må dåligt av oordning. Dessvärre är det vad som krävs för att lösa problemet.
Det som är det lite sjuka.. jag mår dåligt av oordning. Men jag mår ännu sämre av att inte köpa fler verktyg..ffa när det är en bra deal. Och jag mår dåligt av att slänga saker som är brukbara. +Min definition av brukbara är ju tyvärr lite vid..
 
Ola C Ola C skrev:
Baxarkollegor förbered er! Den kan bli så att vi får som specialuppdrag att ta oss in i @Frustrator s verkstad.
[bild]
Tråkigt nog bor jag numera lite långt borta sen emigrationen från Skåneland annars hade jag gärna varit ”kapsågschef” med gedigen erfarenhet av att sortera trätetnisk massa. :geek:

Dag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.