Tornhus från 1890-talet i Öjaby

Vit målad 1890-tals tornvilla med snickarglädje och grönskande trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tornhus från 1890-talet i Öjaby med vitt trä och dekorativa snickerier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inredning av spelrum i tornhus från 1890-talet med biljardbord, mörka gardiner och träpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vit träbastu från 1890-talet bredvid ett träbadkar utomhus omgivet av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte en lekstuga, en bastu :)

https://www.a-maklare.se/estate/cmvilla50jjtifa510rfqmo/
 
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Tornhus från 1890-talet i Öjaby

[bild]
[bild]
[bild]

[bild]
Inte en lekstuga, en bastu :)

[länk]
Oj, vad vackert!
(Men det känns lite för hårda kontraster svart och vitt, vet inte om det passar denna gamla stil...?)
 
Redigerat:
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Traditionellt gult svenskt trähus med vita fönster och gröna trädgårdsväxter under solig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stort växthus omgivet av gröna träd och en hage med trästaket på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rum med lila väggar och en klassisk grön kakelugn, synlig neon lampa genom öppen dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Välbelyst vardagsrum med mörkröda väggar, konstverk, blommor och en eklektisk inredning med modern belysningsarmatur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stilfullt vardagsrum med pianohörna, designmönstrat golv och modern konst på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://master.mspecsweb.se/sites/b...MDM5NHwwMDAwMDAwMDA1N3w1OA..&property-image=1
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Nördig som jag är samlar jag bilder från mäklarannonser som fascinerar mig.
Najs! Brukar också spara ner mäklarbilder som inspirationsbilder men tyvärr har jag inte tålamodet/energin/tiden att strukturera upp dem :confused:
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
S Steffo1980 skrev:
Här är ett fantastiskt hus med grym utsikt till salu!
[bild]
[länk]
Synd bara att ladan har mer charm än vad boningshuset har.
Har så väldigt svårt för gamla hus där man smäller upp gipstak med spotlights.
 
  • Gilla
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
Ja, som vanligt modernt möter gammalt gediget och förstör intrycket! Stilpolisen ger gult kort i inredning direkt!
 
  • Haha
Enolf
  • Laddar…
Det här har jag själv precis köpt. Jag ville inte lägga upp det här innan det var klart med risk för att locka konkurrenter... :)
F.d. disponentvilla från 1905, 400 kvm boyta och 6000 kvm tomt till priset av en etta i Stockholms innerstad.
Gult tvåvåningshus från 1905 med svart plåttak och stor grusuppfart framför, omgivet av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gult tvåvåningshus från 1905 med svart tak, vita fönster, och en stor tomt med trädgårdsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Disponentvilla från 1905 med 400 kvm boyta och stor grusad infart omgiven av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
mawno och 14 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
S Steffo1980 skrev:
Det här har jag själv precis köpt. Jag ville inte lägga upp det här innan det var klart med risk för att locka konkurrenter... :)
F.d. disponentvilla från 1905, 400 kvm boyta och 6000 kvm tomt till priset av en etta i Stockholms innerstad.
[bild] [bild] [bild]
Snyggt tak. Ska du måla om det? Till rosa kanske? Och taket gåt att måla om också va (svart såklart)?
 
S Steffo1980 skrev:
Det här har jag själv precis köpt. Jag ville inte lägga upp det här innan det var klart med risk för att locka konkurrenter... :)
F.d. disponentvilla från 1905, 400 kvm boyta och 6000 kvm tomt till priset av en etta i Stockholms innerstad.
[bild] [bild] [bild]
Ojojoj. Om du lägger upp det så där så måste du ju bara ge oss mer! Har man sagt A...

Nu förväntar jag mig hela "touren" (vad säger man på svenska nuförtiden, husesyn?) hela vägen från vind till källare. Huset ser fantastiskt ut.Och bortsett från bilder, berätta gärna om fakta om byggnaden. Historia etc.

P.S. 400 kvm, har du en plan för städningen? :-D
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Snyggt tak. Ska du måla om det? Till rosa kanske? Och taket gåt att måla om också va (svart såklart)?
Det ska målas om och, ja, det blir svart i fortsättningen med. :)
 
S Steffo1980 skrev:
Det här har jag själv precis köpt. Jag ville inte lägga upp det här innan det var klart med risk för att locka konkurrenter... :)
F.d. disponentvilla från 1905, 400 kvm boyta och 6000 kvm tomt till priset av en etta i Stockholms innerstad.
[bild] [bild] [bild]
För de pengarna har du fått sjukt mycket hus!
Grattis!
Jag är avis på allt utom just det som nämndes, städningen.:cool:
 
  • Gilla
Steffo1980
  • Laddar…
E Enolf skrev:
Ojojoj. Om du lägger upp det så där så måste du ju bara ge oss mer! Har man sagt A...

Nu förväntar jag mig hela "touren" (vad säger man på svenska nuförtiden, husesyn?) hela vägen från vind till källare. Huset ser fantastiskt ut.Och bortsett från bilder, berätta gärna om fakta om byggnaden. Historia etc.

P.S. 400 kvm, har du en plan för städningen? :
Jag måste återkomma med historia osv, då jag inte läst på tillräckligt. Men det var byggt som bostad åt disponenten på Fagersta Bruk. Kommer dock inte bo där själv. Det är lägenheter i huset sedan 1991 och det kommer det vara fortsättningsvis också som jag ska hyra ut, så städningen är löst. :) Har inte tillträtt ännu, så detta är mäklarbilder. Bilderna från insidan är från den tidigare ägarens lägenhet som ger en generell känsla för stilen. Ca 2,90 i takhöjd. Grunden är murad av slaggsten från bruket.
Interiör av ljus lägenhet med högt i tak, parkettgolv, vit takkrona och öppen planlösning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Välansad trädgård med gräsmatta och diverse träd och buskar, tidigare del av bostad för disponent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mäklarbild av matsal med träbord, stolar, fönster och parkettgolv i en historisk byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.