Hej

Jag såg på Internet en för mig nytt uppvärmnings element.

En sk "kickspace" som finns i olika dimensioner. Är det någon som har råd och tips angående denna produkt ?
Hur är det med ljudnivån ?

Se länk: http://www.handelshus.com/indexkickspace.htm
 
Allvarligt talat, är det inte enklast att köra på ett vanligt prisvärt (ev. befintligt) element och förse det med fläktar om man vill?

Fläktar på vanliga element är ju den klassiskaste åtgärden mot översnåla hyresvärdar när man bor i hyreshus :)
 
Ser inte riktigt vitsen med systemet.
Om man har problem med att fördela värmen jämnt varför inte ett element med fläkt eller skaffa en takfläkt
 
Jag har faktiskt funderat på att skaffa en till stugan i köket där alla köksskåpen är i "vägen" för en elradiator. Nu sitter radiatorn på ett dåligt ställe och jag tror nog att "kick-spacen" kan göra sitt. Har för mig Jula sålde dessa förr till ett helt annat pris än vad Handelshuset gör.
 
Men fortfarande, vad är skillnaden mot att ha en fläkt ihop med en vanlig radiator?

När man har vattenburen värme kan elementen omöjligtvis bli brandfarligt varma hur mycket man täcker över dem (om man nu inte täcker dem med någon kemikalie som har flampunkt på 50 grader, det räknas inte :) ), så det är väl bara att bygga in radiatorn och montera på valfri fläkt. Fläkten behöver inte alls komma från vvs-branschen, något från datorbranschen eller vad som helst funkar lika bra. Ta reda på kupéfläkten när man kör en bil på skroten eller vad som helst liksom.

Annars är det väl inga större problem att ha öppning så att luft dels kan sugas längs golvet och dels strömma upp mellan vägg och bänkskiva om man nu ska täcka ett element? Men visst, då behövs större element än om det sitter fritt, men montera då större eller dubbla element.

Glöm inte att eventuella termostater som sitter direkt på elementet blir rätt värdelösa om man bygger in allt, det finns termostater med en "tråd" på nån meter mellan själva termostaten/reglaget och elementet, men de verkar vara rätt ovanliga.
 
Dina idéer låter vettiga. I mitt fall har jag ett elelement vid pumpgarderoben i köket i stugan och det elementet värmer inte hela köket, utan snarare bara den skrubben. Så för mig skulle den där sockelradiatorn vara till nytta och lösa uppvärmningsproblemet.

Annars har jag ju en fläkt i köket; det ju bara att köra varmluftsugnen med öppen lucka... Ännu smartare... ::) ::) ::) :p
 
Det är nog en bra produkt i sig men det är hutlöst vad de ska ha betalt!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.