Kul med bygg trådar! På något sätt har jag sett era bilder på barnsängen och Narnia garderoben till Wc utanför detta forum. Kanske har ni delat på facebook eller blogg tidigare? :D
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Eller i ”vad har ni gjort med ert hus idag”-tråden här på BH? :)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Eller i ”vad har ni gjort med ert hus idag”-tråden här på BH? :)
Måste nog vara så.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Äntligen är taket borta. Skickar även med en bild på den framtida bilparkeringen.
Blir nog fint med stenmuren och träden :D

Byggnad utan tak med exponerade takstolar omgiven av gröna träd och en stenmur vid en framtida parkeringsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utsikt över område med träd och buskar där ett tak har rivits, framtida parkering med stenmur synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
mr.Ola och 3 till
  • Laddar…
Hoppas ni har fler uthus. Det såg ju inte så dåligt ut att det skulle behöva rivas annars, men skenet kanske bedrar.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Hoppas ni har fler uthus. Det såg ju inte så dåligt ut att det skulle behöva rivas annars, men skenet kanske bedrar.
Här är gott om uthus :D
Denna byggnaden rivs men vi ska bygga upp en annan på ett annat ställe längre fram.
"tyvärr" så va det väldigt ruttet och bara en liten del som är en gjuten platta. Gott om hästmyror är här med (y)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Ni som vill/kan och ha Instagram så följ gärna min fru under #thetinymansion
Hon har precis startat upp där. :D
 
Dag 52/500

Påbörjat rivning av sista sovrummet.
Riktigt drygt/tråkigt med att bygga dessa sängar.
Längtar tills detta rum blivit färdigt för då är det dags för hallen :D
Letar efter en gammal ytterdörr. Ingen som har något att sälja?


Elektrikern kommer och koppla en massa imon, skönt.
Och de sista detaljerna läggs på sovrum nummer 2 och kommer förhoppningsvis bilder framåt helgen.
Dop, jobb och kalas hela helgen så blir inte jättemycket gjort men vi ska förhoppningsvis få något gjort så då få jag uppdatera läget (y)

Ommöblerat sovrum under renovering med verktyg och byggmaterial utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rivningsarbete i sovrum med exponerade träbjälkar, isoleringsmaterial och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


 
  • Gilla
brfbo och 3 till
  • Laddar…
Igår satte vi upp stuckaturlisterna i taket. (y)

Börjar bli färdigt i sovrum nr 2, lite småpill här och där men förhoppningsvis är det helt klart nästa vecka. Få vänta på elektrikern några dagar till... Vit stuckaturlista i taket med dekorativa mönster, gråmålat tak och tapet med gröna detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


 
  • Gilla
Wennberg82 och 10 till
  • Laddar…
Vi har inte samma smak men jag är imponerad av det jobb du gör och det blir sammanhållande och genomtänkt. Arkitekturnörden i mig uppskattar när man har en känsla för den stil man bygger.
Det har ni :) (y)
 
  • Gilla
Jope09 och 5 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Vi har inte samma smak men jag är imponerad av det jobb du gör och det blir sammanhållande och genomtänkt. Arkitekturnörden i mig uppskattar när man har en känsla för den stil man bygger.
Det har ni :) (y)
Verkligen roligt att höra. Både frugan och jag blir väldigt glada :D
Det är hennes idéer fullt ut så jag tar inte åt mig äran av designen :D
Kommer lite mer helhetsbilder när det är helt färdigt men stort tack för dina ord.
Det är både motiverande och glädjande att höra :D
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Verkligen roligt att höra. Både frugan och jag blir väldigt glada :D
Det är hennes idéer fullt ut så jag tar inte åt mig äran av designen :D
Kommer lite mer helhetsbilder när det är helt färdigt men stort tack för dina ord.
Det är både motiverande och glädjande att höra :D
Kul att ni är ett så bra team :D
När man har ett projekt själv som är en femårsplan så är det så inspirerande att se vad andra gör. Man får motivation och idéer. Så det är viktigt komma med lite glada tillrop när man ser nått man gillar (y)

Trevlig helg på er nu. Njut av regnet då är det lite roligare måla inomhus än med solen ;)
 
  • Gilla
U i CAR och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Kul att ni är ett så bra team :D
När man har ett projekt själv som är en femårsplan så är det så inspirerande att se vad andra gör. Man får motivation och idéer. Så det är viktigt komma med lite glada tillrop när man ser nått man gillar (y)

Trevlig helg på er nu. Njut av regnet då är det lite roligare måla inomhus än med solen ;)
Heot klart motiverande :D:D
Idag njöt vi verkligen av regnet, suttit i bilen för att hämta hem fönster. Kom precis hem, åkte vid 2. Men det va det värt :D:D Kommer bli snyggt med dessa fönster :D
Två halvrunda gamla fönster står på gräset framför en vägg med en tänd lampa ovanför i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
brfbo och 4 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Heot klart motiverande :D:D
Idag njöt vi verkligen av regnet, suttit i bilen för att hämta hem fönster. Kom precis hem, åkte vid 2. Men det va det värt :D:D Kommer bli snyggt med dessa fönster :D
[bild]
Jäklar vilka coola fönster :D
Hur är skicket?
 
Appendix Appendix skrev:
Jäklar vilka coola fönster :D
Hur är skicket?
Riktigt bra faktiskt, ska slipas och målas om men ingen röta i virket så ska bli spännande att få upp detta framöver :D
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.