Stickan56 Stickan56 skrev:
Den oron kan du spara till annat.:D

Stickan
Jag lägger oron på att månen kanske trillar ner, bättre? :)
 
  • Gilla
  • Haha
Mick13 och 2 till
  • Laddar…
B bradgard skrev:
En tanke när jag tittsr på bilen är väl mest att jag får för mig att plattjärnet som det tydligen heter :) skulle ta skada om jag skruvar fast det för hårt. Men det är mest min spontana tanke.
Jag vet inte om det kallas för plattjärn när det är bockat o man tagit upp hål i det. Men anläggnings ytan blir stor och har du inte typ trätex skiva bakom så får du dra åt bra hårt för att den skall försvinna in i väggen. Men tajta muttern bestämt med en fjäder bricka så kommer den att sitta där den skall. Mina gamla element i förra huset från 1932 hade inte nes brickor utan bara mutrar och jag fick ta i för att lossa dessa elemnets fästen av plattjärn :D. Tror inte de hade varit loss någonsin.
 
Stickan56
M Mick13 skrev:
Jag vet inte om det kallas för plattjärn när det är bockat o man tagit upp hål i det. Men anläggnings ytan blir stor och har du inte typ trätex skiva bakom så får du dra åt bra hårt för att den skall försvinna in i väggen. Men tajta muttern bestämt med en fjäder bricka så kommer den att sitta där den skall. Mina gamla element i förra huset från 1932 hade inte nes brickor utan bara mutrar och jag fick ta i för att lossa dessa elemnets fästen av plattjärn :D. Tror inte de hade varit loss någonsin.
Det behövs ingen låsning till detta. Varken fjäderbrickor eller något annat.

Stickan
 
Har man ingen betongvägg så kan man ju inte dra dessa hårt iallafall.............
 
Stickan56 Stickan56 skrev:
Det behövs ingen låsning till detta. Varken fjäderbrickor eller något annat.

Stickan
Vet men om hen nu tycker att det känns säkrare med en bricka i mellan så gör det ingen skada och meuttern kommer defenitint inta at börja "krypa" ut. Skrev att ingen bricka är nödvändig i ett tidigare inlägget. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.