Har beställt ett handfat, inget fancy eller så från bygghemma. Leveransen tog någon vecka längre än väntat. Så där var de på minus, men sen DSV.. De trotsar all beskrivning.. De kom inte på utsatt leveransdag (en semesterdag åt skogen) utan bara aviserade en ny leverans.

När leveransen skett och chauffören åkt ställer frun undan paketet och jag öppnar det när jag ramlar hem från jobbet nu ikväll. I kartonen är det ett handfat - i bitar.. Redan när man lyfter i kartonen hör man skrammel och känner att här är nått på tok.

Förra året anmälde jag Bygghemma till ARN för vilseledande marknadsföring, deras "rabatter och beräknadleveransdag" var då fasta texter på deras hemsida, inget som öht hade nått med verkligheten att göra. Fick vänta i veckor på en dörr som skulle ha 5-7 dagars leveranstid.

Nu har jag efter en mindre försening fått ett porslinpussel. Jättekul. NOT!

Dessutom ligger jag ute med pengarna nu, man tror man köper billigt och gör ett fynd. Men att låsa upp pengarna veckor för att inte tala om månader utan leverans blir inte billigt. Nu har jag fortfarande inget handfat att montera utan måste vänta på deras "längre än vanliga handläggningstid pga Corona" och sen blir det väl 4-6 veckor innan leverans sker igen.

*suck*

Va bara tvungen att få skriva av mig lite.. :p

Cheers

Kenta

Ett trasigt handfat i bitar inuti en kartong, med skumplast och skyddsmaterial runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
etompau
  • Laddar…
Skånepöjk
Bygghemma är skit, kommer aldrig handla därifrån igen.
 
  • Gilla
Gabrycha1
  • Laddar…
Tomture61
Den 2020-04-17 beställde jag 5 st dörrkarmar av Bygghemma , DSV har inte lyckats leverera ännu :rolleyes::mad::seenoevil:
 
För mig har dem skött returer och byten utan problem men jag håller med om att distributörens anställda inte sköter sig.
Beställde fyra breda fönsterbleck på 2m. Paketet hade en böj på ca 30 grader. Att de överhuvudtaget inte bryr sig om att varan är förstörd är ofattbart.
 
Jag är också otroligt besviken och verkligen förbannad på Bygghemma.

Köpte en vara och var dum nog att betala med kort direkt. Ingen avisering öht från deras fraktfirma (DSV). Får när jag frågar efter ca tio dagar var varan blivit av besked att varan gått i retur. Jag undrar då vem som bestämt det och det är tydligen DSV som gjort det säger dom.

Bygghemma tillstår tom i ett mail att ingen avisering skett, men tycker det inte hör till saken!!! Nu vill dom debitera mig ytterliggare 395 spänn för en sk 'returfrakt'. Och tycker att ärendet är 'avslutat'.

Maken till skitföretag har jag nog inte träffat på någonsin tror jag? Dom har öht ingen fungerande kundtjänst, ett fraktavtal som tydligen suger och är fullständigt skrupelfria.

Jag tror att dom satt i system att helt enkelt inte leverera varor som är förbetalda, säga att dom är fraktade i retur, ta ytterliggare betalt och sedan strunta i kunden...
 
  • Gilla
Gabrycha1
  • Laddar…
Tomture61
Har upplevt exakt samma sak , men stod på mig angående frakt mm.
Best saker de 17 April, väntar fortfarande !
 
Mig tog det två veckor efter reklamation till återkoppling från Bygghemma. Ringde efter en vecka, men fick besked att kundtjänst inte kunde koppla vidare till Reklamationsavd.

Efter återkopplingen tog det ungefär två veckor till innan jag fick ett nytt handfat levererat. Det trasiga ville de inte ha tillbaka utan jag fick ombesörja att det slängdes.

Helt igenom en långsam hantering av en enkel reklamation!
 
BigR
Då kryssar jag bort Bygghemma också. Haft två (av två beställningar!) liknade problem med Buildor som inte heller löstes På ett vettigt sätt, kass kundhantering :thumbdown:. Tvättställskommod och duschkabin. Helt utan skydd i kartonger, klart grejerna pajar.

Dom här företagen använder orginalemballage som är anpassade för företagsleveranser inte hantering genom flera led så det måste vara ett enormt resursslöseri på totalen. Jag hade över en komplett trasig duschkabin tre trasiga duschväggar och en fellevererad duschvägg innan Buildor gjorde återköp och jag åkte till soptippen.
 
Inte för att ursäkta Bygghemma. Men Bygghemma, elbutik med flera e-handlare inom bygg som riktar sig till konsument jobbar enbart med Dropshipping från grossist vilket innebär att de har Ingen kontroll över logistikkedjan. De är helt utlämnade till en logistikkedja från grossist som är anpassad för att leverera större volym till arbetsplats eller proffsbutik. Nu skall de leverera till konsument helt plötsligt och det är lite krångligare än vad det låter.
 
  • Gilla
Johansson72 och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Inte för att det tillför tråden så mycket, men elbutik har eget lager mig veterligen.
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Trist när det blir strul...
Jag har dock fått en positiv upplevelse av bygghemma.
Med dock vissa reservationer. Det är inte alltid det måttet på deras virke de har på hemsidan som levereras till kunden. Detta då de använder sig av lokala leverantörer.
Lite störigt tyckte jag. Men visst detta med returen det kan man få bråka om. Men i mitt samahang, gav de med sig.
 
  • Gilla
eded
  • Laddar…
BigR
#KristoferA Exakt så är det problemet. En snygg webbsida, en liten kundtjänst som använder B2B logistik på sin affär för B2C och med priset se till att vi dumskallar klickar hem en toalettstol eller kommod som är 350 spänn billigare än i lokala bygghandeln.

Jag hoppas iaf jag lärt mig, en gång är ingen gång, två gånger är en gong-gong.
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Inte för att det tillför tråden så mycket, men elbutik har eget lager mig veterligen.
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Inte för att det tillför tråden så mycket, men elbutik har eget lager mig veterligen.
Ja men i huvudsak nej.
 
Jag har beställt Elfa skjutdörrar för mången tusen kr från Bygghemma.
Fick varorna på utsatt tid även fast är Corona och levererades snyggt ochbprydligt av ett här lokalt fraktbolag.
Bor i norra norrland
 
T TheGame skrev:
Jag har beställt Elfa skjutdörrar för mången tusen kr från Bygghemma.
Fick varorna på utsatt tid även fast är Corona och levererades snyggt ochbprydligt av ett här lokalt fraktbolag.
Bor i norra norrland
Och den leveransen touchade inte Bygghemma en sekund, ordern går direkt via B2B integration från Bygghemmas webbsida till Elfas produktionssystem, dörrarna kapas listas och packeteras i Mullsjö, eventuella insatsvaror kommer i ett separat paket från centrallagret Elfa har i Västervik, sen går ordern ut till dig som kund. Som BigR skriver tidigare, det går direkt från grossist/tillverkare till dig. Bygghemma är bara fronten.

Jag har inga problem med det, men jag har problem med företag som döljer sin reklamationsavdelning, har långsam hantering och tar ut betalningen av mig som kund innan produkten kanske ens är planerad för produktion. Då har man skurit mellan för djupt i leden.

Grattis till dörrarna, de är tokbra, I know, jag har jobbat hos Elfa tidigare, Seriöst folk! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.