Hej. Jag får ”lyfta” gräsklipparen när jag klipper. För att få framdelen att komma nära gräset. Den tippar uppåt där fram. Lite bakåtlutad.
Denna arm hänger löst. Vet inte hur man får tillbaka den. Finns ett hål i hjulfästesplattan. Kanske ska dit eller om det är något som ska vara emellan.
Hittar ingen bra bild på hur det ska se ut. Stiga Combi 53 Seq.
Nån som vet?
 
  • Stiga Combi 53 Seq gräsklippare med lös arm och hål i hjulfästesplattan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Cheesen
Teacer Teacer skrev:
Hej. Jag får ”lyfta” gräsklipparen när jag klipper. För att få framdelen att komma nära gräset. Den tippar uppåt där fram. Lite bakåtlutad.
Denna arm hänger löst. Vet inte hur man får tillbaka den. Finns ett hål i hjulfästesplattan. Kanske ska dit eller om det är något som ska vara emellan.
Hittar ingen bra bild på hur det ska se ut. Stiga Combi 53 Seq.
Nån som vet?
Det ser ut som om hjulet är borta.

Stiga har då haft sprängskiss i instruktionsboken. Kolla där.
 

Bästa svaret

ullberg
Hej. Tack för svar. Hjulet har jag tagit bort. :)
Inget mer. Det andra måste ha lossnat under klippning, kanske.
Ibland har jag funderat på att montera en 5-kilosklump ovanpå fronten. Då skulle den fungera. Men bli onödigt tung :(
Kollar in skissen.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Det ser ut som om hjulet är borta.

Stiga har då haft sprängskiss i instruktionsboken. Kolla där.
Just den armen var inte tydlig hur den ska sitta. Typiskt. Finns flera hål i plattan. Sen når den inte riktigt till det största hålet. Vill inte göra våld på den om jag inte är 100% på hur det ska vara. Ingen som har en bild på sin?
:)
 
Tack för sprängskissen.
Trampade maximalt på vänstra sidan. Då vred sig plåten till nästan rätt punkt :)
Fick dit den med bara lite våld.
Ska bara få dit nåt clip. Ståltråd?
Närbild på del av gräsklippare med fokuserad justerad plåt och synlig axel, med rödsvart handtag i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på metalldelar som behöver ett klips, ståltråd synlig som en tillfällig lösning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ullberg
ståltråd, kanske lite grövre så typ najtråd lär funka bra det med, något som lägger sig i spåret på axeln och går att tvinna ihop så det inte går igenom hålet gör säkert jobbet - annars får du väl beställa en

12 1 112436051/0 Plat Plate

dvs #12 på sprängskissen

min länk i inägget ovan verkade funka sådär, för framtida referens, nytt försök http://www.olsana.se/media/wysiwyg/.../2017_COMBI_53_SEQ_299536548-S14_17_SV-EN.pdf

/U
 
  • Gilla
Teacer
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.