Någon som har bytat batterierna i skruvdragaren batteripack? Jag köpte 2 billiga skruvdragare hos byggmax. Maskinerna går mycket bra, men batterierna är för dåliga.
Tänkte därför att byta ut de 12! zhong gang batterier som sitter i packen, (1200mAh) mot kraftigare. Kollar i Kjelles katalog och där finns 3000mAh (men inte billiga precis)
79:-/st. Batteripacken är på 18V. Någon som provat att byta ut originalbatterierna?
OBS jag har även en Makita skruvdragare, men kunde inte låta bli att handla dessa billiga.

Klarar originalladdaren att ladda de kraftigare batterierna?
 
Den klarar nog att ladda dem, men det tar nog ca 2,5 ggr längre tid.
Jag har köpt färdigbyggda utbytessaccar på http://www.midas.nu/  
men jag vet att det varit uppe batteribyte trådar tidigare på forumet.
 
Tack för svar. Kollader midas sida, men det fanns ingen som direkt såg ut som mina accar, verkade mest vara till märkesmaskinerna. Annars var priserna överkomliga.
Skall köpa ett gäng batterier och prova.
 
det kommer nog funka kanonbra om det funkar att ta ur de befintliga utan att förstöra höljet, men aningen dyrt projekt va? 15 celler á 79 kronor. på en dragare för 200 spänn?

Som hecke säger så kommer det ta 2.5 ggr så lång tid att ladda dem.
 
Såg nu att du skrev 12 st zhong gang batterier och sen skriver du att den är på 18 Volt, det betyder att zhong gang cellerna är på 1.5 volt, dom du tänkt byta med är på 1.2 volt eller?
 
tack för uppmärksamheten, men det var svårt att räkna dem, då det ligger ett isolerpapper över, och så 2 batt över detta. Men 15st är där, så då blir det 18V.
Inga prob. att lossa på accen, då den är skruvad samman (som alla Mc Donalds leksaker, som kommer från samma ställe ;D) Det jag fäst mig vid, är att motorerna går så förbannat fint. Det kan juh vara så att det är samma motorer, som i dyrare skruvdragare. Kan kanske vara så att det är batterierna som är kostsamma till elverktygen. Kollade vidare på min Makita dragare, som har ett långt 9.6V batteri. Och det ser ut som att det sitter två rader med samma batt i det. Men det blir svårare att öppna det.
 
Hur gick det med batteri bytet? blev det av?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.