Önskar du att det fanns ett underforum per märke robotgräsklippare?

  • Ja

    70 Röster 64,2%
  • Nej

    39 Röster 35,8%
  • Antal röster
    109
Nej det här gillar jag inte alls, nu måste jag ju klicka in på massa olika ställen för att se igenom de senaste inläggen:mad::thumbdown:
Eller finns det nåt sätt att kringgå det?
 
legion legion skrev:
Nej det här gillar jag inte alls, nu måste jag ju klicka in på massa olika ställen för att se igenom de senaste inläggen:mad::thumbdown:
Eller finns det nåt sätt att kringgå det?
Du kan bevaka de delforum som du är intresserad av.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Du kan bevaka de delforum som du är intresserad av.
Blir väl ingen skillnad?!

Nu måste jag klicka in på 6 olika delforum för att se de senaste inläggen istället för att som tidigare bekvämt och överskådligt se dem i ett kronologiskt flöde.
Fan va kass, får nog gå och göra en kopp kaffe och titta in här igen om nån dag..
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag vill testa det. Men taggarna kommer inte vara ”prefix” och inte heller vara taggade automatiskt utan taggningar kommer vara utförda manuellt av dig, mig och alla andra besökare.
Kan man göra så att det är obligatoriskt att kryssa i minst en tagg när man skapar en tråd? Då kommer det tillslut inte finnas trådar som inte är taggade, förutom möjligen gamla, inaktiva trådar.
För att dra det ännu längre och slippa felstavningar på taggar kanske det kan finnas två "nivåer" av taggar; en obligatorisk tagg där det finns x antal förutbestämda val (ex Husqvarna/McCulloc, Worx, Gardena, Övrigt) där endast en går att välja (blir nästan som underforum) och en "undertagg" som inte är obligatorisk där det kan finnas lite olika alternativ (ex köpråd, felsökning) och även möjlighet att lägga till taggar själv.
Då skulle man kunna ha de obligatoriska taggarna som knappar direkt under huvudkategorin så att det blir som en underkategorier, men fortfarande med möjlighet att se hela listan med inlägg huvudkategorin. Sen att man i sökfunktionen kan välja om man bara vill söka i en specifik underkategori/obligatorisk tagg eller i samtliga. Och även om man vill söka efter ex taggar som matchar, rubriker eller fritextsök
 
legion legion skrev:
Fan va kass, får nog gå och göra en kopp kaffe och titta in här igen om nån dag..
Och jag tyckte det var "kass" att behöva scrolla igenom massa trådar som jag är helt ointresserad av och leta efter något som intresserar mig, eftersom jag inte äger en Worx, Meec, Lyfco eller andra märken. Nu kan jag direkt gå in i McCulloch som jag kan relatera till eftersom jag äger en sån.

Jag tycker det är toppen! Pollen visar att en majoritet håller med mig...även om jag vet att pollar givetvis inte är att lita på till 100%.
 
Vad är markerad lista för något?

Skärmdump av ett forum om robotgräsklippare med inlägg och diskussionstrådar listade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är det allt som inte är taggat så att det inte sorterats in i underkategorierna? I så fall fallerar taggning eftersom flera av trådarna har ord som borde flyttat dem till någon underkategori.

Som jag skrivit tidigare hade det optimala varit ifall det fanns en lista med trådar i kronologisk ordning där alla trådar syns, men att man måste välja ett underforum att skriva i när man startar en tråd. På så sätt skulle alla bli nöjda och glada. Vi som gillar att trådar om specifika märken samlas i ett underforum kan hänga enbart där, och de som föredrar att se alla trådar hänger i kronologiska listan.
 
Den markerade listan är alla ämnen som inte flyttats från delforum Robotgräsklippare till något underforum.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Den markerade listan är alla ämnen som inte flyttats från delforum Robotgräsklippare till något underforum.
Eftersom trådskaparen inte valt att tagga eller?
 
Nej. Eftersom de varken hör hemma eller har flyttats till någon av de nyskapade underforumen.
 
OK, så vi är kvar vid att ni behöver flytta trådarna manuellt?
 
Mitt förslag är fortfarande att använda taggsystemet - som alla, inte bara trådskaparen kan använda - och visa upp en tråd både i den generella listan och i den filtrerade.

Då kan en tråd, som t ex Gardena vs McColloch synas både under Gardena och McColloch, men samtidigt i den gemensamma listan. Då får alla som de vill ha det.
 
  • Gilla
Paxman
  • Laddar…
P Paxman skrev:
OK, så vi är kvar vid att ni behöver flytta trådarna manuellt?
Ja
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Mitt förslag är fortfarande att använda taggsystemet - som alla, inte bara trådskaparen kan använda - och visa upp en tråd både i den generella listan och i den filtrerade.

Då kan en tråd, som t ex Gardena vs McColloch synas både under Gardena och McColloch, men samtidigt i den gemensamma listan. Då får alla som de vill ha det.
Det vore ju kanon! :D Jag har verkligen ingenting emot taggning...så länge det inte är det enda som avgör sortering. I mitt tycke bör det vara ett val som användaren kan använda sig av vid sidan av en "normal" sökning (gärna avancerad) om så önskas. Får ni till det så kommer det tillfredsställa de allra flesta tror jag. (y)
 
P Paxman skrev:
Det vore ju kanon! :D Jag har verkligen ingenting emot taggning...så länge det inte är det enda som avgör sortering. I mitt tycke bör det vara ett val som användaren kan använda sig av vid sidan av en "normal" sökning (gärna avancerad) om så önskas. Får ni till det så kommer det tillfredsställa de allra flesta tror jag. (y)
Tyvärr går det ej att kombinera taggsystemets filtermöjligheter inom robotgräsklipparforumet med underforumen som Marlen skapat.
 
Redigerat:
Tittade in i robotforumet och konstaterar följande:
  • Det läggs redan märkesspecifika trådar direkt på huvudforumet.
  • HQ/Gardena/McC-gemensamma frågor (tänker på guidekablar) får kanske en onödigt begränsad läsekrets när de läggs i märkesforum, men är samtidigt inte generella frågor egentligen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.