Köpte en el lådcykel för något år sedan dessvärre kommer jag bara ca 1,5 mil om jag trampar på bra.
Har tidigare funderat på att köpa en golfbil och då verkar det finnas två typer. Dels den typen som posten använder och dom kostar nästan lika mycket som en liten bil. Köper man däremot en golfbil för golfbanor kommer man lätt ner till ca 30 000.- för en skapligt bra golfbil. Men det verkar som om bilar som posten och fastighets bolag använder är godkända för att framföras på allmän väg.
Funderar på om bilar som är avsedda för golfbanor får framföras på allmän väg. Jag ska huvudsakligen använda bilen till att köra byggvaror och sopor till återbruket.
 
Det finns ju mopedbilar med ett litet flak på. Hur skulle det vara?
 
Kanske en packmoped med elmotor skulle passa fint?
 
Såg en flakmoped på båtmässan för ett år sedan. Enligt killen som sålde dessa har man lagt ner tillverkningen eftersom elmotorer på 250 watt var för svaga. Den enda flakmopeden dom sålde var utrustad med en eu motor som är starkare än gamla flakmopeder på en hästkraft. Dessvärre kommer jag inte ihåg vilken firma det var som sålde dessa.
 
Mgb har en eldriven moped som har en motor på 3000w
 
Kan du köpa ett batteri till och byta med på lådcykeln så kommer du dubbla sträckan?

Är det ett måste att ditt fordon drivs med el samt att körkort inte krävs?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.