på samma sida står det:

"En åtgärd som avses i 1-3 får vidtas närmare gränsen än 4,5 meter, om de grannar som berörs medger det."
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Janus82 Janus82 skrev:
Du kan ju betrakta det som en jätte-smal friggebod så är du fri från bygglov. Det går säkert att förvara en bit tandtråd eller en tändsticka under planket, förlåt friggeboden, så då är det ju uppenbarligen ett förråd av någon sort och inte ett plank.;)
Jag lägger det ner och benämner det som altan i markhöjd. :rofl:
 
Blev avundsjuk när gannen byggde ut och la nytt altangolv, så jag har påbörjat "vända golvet"
Har ett sånt där rillat helvete som inte är bra nån stans, men det är fint på baksidan :) 3 rader avklarade, bara 31 kvar :rolleyes:
Pågående arbete på en altan med uppvända rillade träplankor vid ett rödfärgat hus, verktyg och trädgård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tryckluft för att blåsa ur skruvskallarna.
 
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Har ett sånt där rillat helvete som inte är bra nån stans
Så olika man kan tycka. Jag älskar rillad trall. Särskilt när man är barfota.
 
Grävt fram konturerna på nya altanbygget! Nu ska det grävas för plintar... :sweat:

Uppmärkt trädgård för altanbygge bredvid trähus, skottkärra och trädgårdsredskap syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Så olika man kan tycka. Jag älskar rillad trall. Särskilt när man är barfota.
Jag gillar inte att det samlas skräp o vatten i rillorna, och att brädorna slår sig till "Glad gubbe"
När solen tittar fram efter en regnskur, ska golvet vara tort pp ett kick.
Men som sagt, alla gillar vi olika, och tur är väl det.
 
Dags att ta itu med gamla balkongräcket. Skruvade loss de gamla staketbrädorna. Bytte de flesta reglarna eftersom jag varit alltför generös med skruvar på de gamla, och skruvat in några för långt. Nästa steg blir klädselbräda 170*22 och lockläkt hattprofil (som resten av huset).
Detta är planen, får se hur lång tid det tar. Så mycket vågar jag göra utan bygglov
 
  • Balkong med demonterat räcke och nya reglar samt en stege, redo för ombyggnation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Påbörjad renovering av ett balkongräcke, med borttagna staketbrädor och några bytta reglar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Fixat så brandskyddskontrollanten kan jobba säkert.
 
  • Säkerhetsåtgärd för brandskyddskontrollant med installering av stegsäkring på takkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
surris
Traditionell röd stuga med vit knut och blåmålad ytterdörr och handledare under en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Målat ytterdörr och handledare allmogeblåa. Hiss eller diss? Tänker sätta in en ytterdörr från allmoge snickerier, men vart osäker på färgvalet. Så målade befintlig ytterdörr för att få en känsla. Och jag är själv nöjd :)
 
  • Gilla
VidarH och 5 till
  • Laddar…
surris mattias1jonsson skrev:
[bild]
Målat ytterdörr och handledare allmogeblåa. Hiss eller diss? Tänker sätta in en ytterdörr från allmoge snickerier, men vart osäker på färgvalet. Så målade befintlig ytterdörr för att få en känsla. Och jag är själv nöjd :)
Hiss från mig, blått har alltid varit min favoritfärg. ;) Jag kan inget om färger men är denna kulör "autentisk", känns nästan lite skarp?
 
surris
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Hiss från mig, blått har alltid varit min favoritfärg. ;) Jag kan inget om färger men är denna kulör "autentisk", känns nästan lite skarp?
Samma här :D det är rätt färgkod, men är bara en "provfärg" så kan nog skilja lite mot det kommande slutresultatet isf.
 
surris mattias1jonsson skrev:
Samma här :D det är rätt färgkod, men är bara en "provfärg" så kan nog skilja lite mot det kommande slutresultatet isf.
Ja men då så, är det rätt så är det rätt, jag kan ju som sagt inget om färger (jag pladdrar mest för pladdrandets skull ibland). Ser fram emot bild på nya dörren sen då. :D
 
  • Gilla
surris
  • Laddar…
Idag har jag och snart 12-åringen dragit nätverkskabel till hans rum eftersom han upptäckt att det var "för många millisekunder" på nätet. Två CAT6 i samma 16-flexslang var bara att glömma, men som tur hade "någon" förberett med inte bare en utan två slangar upp till dosan när vi satte in golvvärme för 10 år sen. Nu kom de till användning :D.

När det begav sig skakade frugan mest på huvudet åt all slang som jag drog ut i alla rum jag kom åt. I kväll tänkte jag bjuda henne på ost och vin och fråga lite försynt om det trots allt ändå inte var ganska smart det där för 10 år sen. För när allt kommer omkring tycker jag vansinnigt mycket om när jag får rätt till slut :D :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
FreQa och 18 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.