Får väl visa dagens fuskjobb :oops:

Hemmagjorda Ecoplugg i Aspstubbe på släpvagnsparkering. Återkommer om hela parkeringen blir full i skott..

Hemmagjorda Ecoplugg i stubbe med borrmaskin och behållare av kross.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Aspstubbe med hemmagjorda Ecoplugg och installationsverktyg på släpvagnsparkering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En Aspstubbe med hemmagjorda Ecoplugg installerade för att förhindra nya skott.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stenfylld grop bredvid en betongsten och träkonstruktion, tänkt som hemmagjord lösning för aspstubbe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


framtida sänka i marken är lättfixat med 0-16 kross som redan legat en hög bredvid ~7år

Grusbelagd släpvagnsparkering mellan träd med en hög krossad sten bredvid och öppet fält i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Blev färdig med skåpet som slipen får bo på. Dragit fram spånsugsrör och byggt ett till spjäll. Dammupptagningen fungerar kanonbra! 70 mm avloppsrör som anslutning och avstick. Slangen är provisorisk, duabhuset har en slang som passar perfekt på 70 avloppsrör som skall inhandlas.

Hembyggt träskåp på hjul med slipmaskin ovanpå, ansluten till spånsugsrör i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slipmaskin monterad på ett hemmagjort träskåp med utdragna lådor och ansluten till ett spånsugar-rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verkstadsutrymme med monterat 70 mm avloppsrör för spånsug, provisorisk slang och skåp för slipmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En slipmaskin på ett träskåp med anslutna avloppsrör för spånsug och ett provisoriskt slangsystem i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Testarn och 19 till
  • Laddar…
A Antefjante skrev:
Blev färdig med skåpet som slipen får bo på. Dragit fram spånsugsrör och byggt ett till spjäll. Dammupptagningen fungerar kanonbra! 70 mm avloppsrör som anslutning och avstick. Slangen är provisorisk, duabhuset har en slang som passar perfekt på 70 avloppsrör som skall inhandlas.

[bild] [bild] [bild][bild]
Jag är ”Importerad”! (y)
Vad kommer näst? :thinking:
 
  • Gilla
matkol
  • Laddar…
A Antefjante skrev:
Blev färdig med skåpet som slipen får bo på. Dragit fram spånsugsrör och byggt ett till spjäll. Dammupptagningen fungerar kanonbra! 70 mm avloppsrör som anslutning och avstick. Slangen är provisorisk, duabhuset har en slang som passar perfekt på 70 avloppsrör som skall inhandlas.

[bild] [bild] [bild][bild]
Snyggt, funderar på något liknande här till en annan applikation.

hur har du fäst fronten på lådorna?
Vilken botten använde du?
Hur gjorde du gejdrarna och dess justering?
 
Inte idag men i går fick jag äntligen upp nya spånsugen på väggen.
Jag ville övertyga mig själv om att den skulle sitta kvar och dessutom behövdes det lite distans till väggen p.g.a. armarna till rengöringen av patronfiltret.

U6Dj8sj4aEBiZ6VvoDTlg0TLFLDVM1ySHlCvfx8jQjiQuhs9yAbyvPZ1zK2jJ4JAzSp3vzt1K5rKfsMpzjuHBDqrKXIpyWobCaZnUnzvbyesA-4ZHh6gzchztJtquAp0oxJM3Hs8wIRHAf3r8QuolmlCXVpO_nSGi_nPXQ03HHsB1k1EkHlQ9jxvNzMAsrHrWzXE5WYPpS-aZH_ZQzf_pZrdcDp1vdaGAflzULuP2Wg5i4pgYTNE8jDAxsn-N9Blpip2YBmM3kbVauAhI3oOQX9t_DS4YXl_k_qI5X99Hnb96ZyQygczJz_euC7JQRiBz1sOcw8GOGX1nAMVoZ57Opu6nPRfk_V4nLlcjqPpcYOQH7xP-VDYBHvWq28uKZ1VIjilk2Z0IAJ1RnxEFtRq1nzlxlREcI0lxIw3L5s1rZuyGrz07_AnSFvGhrUF0cgkIYaGoAdTElf5hs8XanlGcqj4UFjOjffagINEfAxTRxv25uPbBTw4UJUI8WY6BexQqhURYatjBdlNmA8MwQ8MF5PjXRcXLED-IgKKNOJOH0721-xWHD1q-RPK0anfd7oXa3OzTTVetOq4aocM_RRprQjZ640_C8r8jAZ1grs7DQZBl-zbkBmbXVwqGF2bxjKhvTr-rVh7gaswCeXe3d6yxYBGqn7jNqmnYX5HDUqtqJQ67BdxDOwGN7cFVvSnCg=w648-h864-no

pO7dQ2KNcdiQIFTcARrk6jaxJ-JJIvqJCIEKl0YptKWPxMstU5SRZHCGn3b81e9hYOkp79Lpv3YkaHK5024T66wl6jccHlyFGnIAP2sRTH0gtkGXcTVBWpkyie9v9hQpzQQ2WzVTqI0Z-S3ua6xH-kFgaoOLCmWLwlko5sw-0VNl7hWrbR9o3oaVoxKmmde8fWWqqaiCpuv2YvYKMrpVqdKvuZvetyXWXuTD2LdIRRT0cUc2ip2lYWVOjXzJGlJdRzsTLI_XVNaiTy8fxJvPQrJFHpCG_jXa8TlWZoTxEG6nA1adIOBeLxtCmCSJBt60OZUw2mr2JOSzDfuO_SAry2ULB8fUW3ybkf15eJRjUNkozFl2wcuVk13Hv07jvGeIR45M8pdd6-gsqB1fShvTwgQFPvbgKHUtmX6PEXE17UGxBrkLiKTlgVkIs0ELdIdHJYJGUCxSEH87CMxVS2WdRKhqkey_C7KJe9MW6jCe7JWTawnPHiWrLSTiPTtD4pYP2fSjes7_sQgKsgBCmG6WALmeCckbxvqMcTGIy2YBIRSDjto72-Mye0tuLufnhEFDrXc2RqIj-ffe1LzsTZo9-4qGlq6i-1yjGklszz3LjG8TgmKqIwQ3VL0S4D-jF2_ztuQ_Va0IXLQBjl15dRivP04u0i7Cj3aEBjTiqFlqRONtbxokGT6XUGTk3fwAeA=w648-h864-no
 
jac jac skrev:
Inte idag men i går fick jag äntligen upp nya spånsugen på väggen.
Jag ville övertyga mig själv om att den skulle sitta kvar och dessutom behövdes det lite distans till väggen p.g.a. armarna till rengöringen av patronfiltret.
Bilderna verkar ha kommit bort längs vägen.
 
Ola C Ola C skrev:
Bilderna verkar ha kommit bort längs vägen.
Jag ser dem om jag försöker redigera inlägget så jag hoppades att de skulle komma tillrätta. Men jag får väl försöka ladda upp dem igen.

Träreglar monterade på en vägg som en del av ett pågående byggprojekt eller installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dammsugarinstallation i verkstad med vertikal cylindrisk filterenhet och två anslutna sopsäckar, märkt Felder AF 22.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kristofo och 14 till
  • Laddar…
Sådär, nu kan jag ivarjefall se dem själv.
 
jac jac skrev:
Jag ser dem om jag försöker redigera inlägget så jag hoppades att de skulle komma tillrätta. Men jag får väl försöka ladda upp dem igen.

[bild]

[bild]
Nu blev jag riktigt avundsjuk och drabbad av starkt habegär!

Grattis @jac!

//Ronnie
 
  • Gilla
jac
  • Laddar…
Jag har en sådan som jag inte har plats för om du är sugen på en begagnad.
Hoppas jag hjälpte med ditt habegär, hehe.
 
R Robin Wahlman skrev:
Snyggt, funderar på något liknande här till en annan applikation.

hur har du fäst fronten på lådorna?
Vilken botten använde du?
Hur gjorde du gejdrarna och dess justering?
Hela lådan är byggd i 12 mm plywood. Fräste en fals som är 12 mm i varje del innan jag satte ihop lådorna. Sen är dom skruvad och limmad. (små skruv och förborra, annars spricker det direkt). Efter det sågade jag till bottnarna och limmade/skruvade fast dessa med. Listerna som lådorna glider på är av björk 20x20 mm som är lackad. Syns på bilderna. Lådfronterna är skruvade från insidan på lådan.

Hörn av en hembyggd plywoodlåda med fräst fals, skruvar och björklist som glidskena.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörn av hemgjord plywoodlåda med fräst fals och skruvade detaljer synliga samt en lackad björklist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Jag har en sådan som jag inte har plats för om du är sugen på en begagnad.
Hoppas jag hjälpte med ditt habegär, hehe.
Å så dyker du upp som ormen i Paradiset! Det där gjorde ju inte livet lättare. ;)

Klart att ditt erbjudande är intressant men jag får tyvärr erkänna att efter pelarborren nu senast är det köpstopp på större grejer. Tack ändå!

//Ronnie
 
Märkte en oroande sak, det var nästan en hel tiondels spel på insidan av ER32 konan då den var monterad i den vertikala spindeln på fräsen. På tok för mycket. Monterade jag den i den horizontala var det lite under två hundradelar, mera acceptabelt antar jag.

Jag inspekterade konan i spindeln och såg på ett ställe hade det skurit, längst ner mot kanten. Och stället matchade spelet på mätklockan, det var max då det mätte på den punkten.

qxWlikLh.jpg

Så jag tog en diamantfil och en arkansassten och polerade bort graderna försiktigt och fick ner spelet till en hundradel, vilket jag finner acceptabelt.
 
  • Gilla
  • Wow
kristofo och 13 till
  • Laddar…
Skräpat ner lite.
Trägolv med spån och lite skräp framför en öppen spis och en kvast bredvid en korg med tidningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 3 till
  • Laddar…
Tagit tag i och gjort klart ett gammalt projekt, en hjulförsedd bänk till pelarborren. Hade iden att fixa en separat montering för pelaren så att man kan plocka loss själva borren och köra mer mobilt när man så vill (Boschen är ju väldigt lätt). Det nya bordet/fästet blev betydligt stabilare än det som följer med så i bänken känns borren kraftigare på något sätt.

En stabil, hjulförsedd arbetsbänk med monterad Bosch pelarborr och förbättrat bord/fäste.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metalldel på en bänkdesigned för en hjulförsedd pelarborr monterad med skruvar, vilket ger en stabil bas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mkristensson och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.