Nu sitter vi i det läget att vi snart förhoppningsvis har vår tomt. (Överpris men vi orkar inte vänta...)

Den är på drygt 1000kvm. Vi har tittat på massor av olika byggföretag men hittar inte rätt i röran. Vi har hittat bra hus och planlösningar men vill inte betala alltför mycket eftersom tomten kostar oss nästan en miljon bara den.
Så nu undrar jag...

Ge mig förslag på bra ställen som säljer enplanshus för max 1.7 miljoner (gärna mindre) exlusive tomten.
Vi är beredda att göra så mycket som möjligt själv.
Hur är exempelvis Västkustvillan, Älvsbyn etc??
Våra krav är minst 140kvm, en toalett och ett badrum, ganska öppen planlösning och möjlighet att sätta in en braskamin.

Vem har ni valt och hur mycket kostade det er??
Tacksam för svar..
 
Halloj!

Du har ju Hjältevadshus, de ska ligga bra till prismässigt har jag hört!

Emma
 
Hej! Tack för svar..I nuläget vet vi ju INGENTING om vare sig det ena eller det andra. Läste att det fanns vissa brister i Hjältevadshusen vad gäller gungande golv etc..
Vad kan ett hus som tex Ägir gå i slutkostnad??
Finns det möjlighet att själv tapetsera, lägga klinker etc??
 
Hej igen...'

Ja jag har också läst om det med de gungande golven, men jag kan ju krasst säga som så att ifall man tog in och blev avskräckt av varje negativ sak man läste om ett husföretag så skulle man ALDRIG bygga hus!!!

Gör så at du tar och bildar dig en egen uppfattning, åk på många husvisningar!!!

Bor du nära Sthlm, så åk till Husexpo som har en permanent visningsby från en massa olika hustillverkare.

Bor du närmare Gbg så har du ju en liknade husby som heter Husknuten!

Lyssna på ALL kritik du hör om varje enskild hustillverkare, men titta sen om möjlighet ges på deras hus i verkligheten, för det är bara då du känner kvalitétskänslan!
 
Hej! Vi bor i Skåne, ganska nära Malmö.
Tyvärr har vi inte tid att gå på flera visningar med 2 barn, jobb etc..
Men tips och råd och egna berättelser är varmt välkomna!!
Tack för hjälp!
:D
 
Hej igen (skrattar)!

Jag bor i skåne jag med!!! Och köpte tomt i Torsdags!!! Så nu är allt i rullning...

Jag vet att både Modulenthus och Hjältevadshus har visningar nu i helgen, har fått mail om detta. Var och kollade på Hjältevads permanenta visningshus i Åstorp förr förra helgen och det var verkligen jättefint! Och imorgon ska vi kolla på Modulenthus Allegro!

Även om vi egentligen har bestämt oss för att bygga med Trivselhus, så är det alltid både kul och nyttigt att se andra hustillverkares hus!
 
Hej!

Titta på till ex denna tråd under hustillverkare:
www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1126371184

Ved å läse trådar under hustillverkare och här under prefab trähus hittar du mycket information om olika hustillvärkare som är i "lägre" prisklass, till ex:

värsåsvillan, älvsbyhus, smålandsvillan, vissa husserier hos myresjöhus och lb-hus, hjältevadshus, modulenthus. och sedan är det säker någon jag har glömt!

mvh hanneli
 
Tycker du ska ta kontakt med Faluhus. Mycket hög kvalité rakt igenom, och du kan göra hur mycket som helst själv :)
 
Om jag hade haft en tomt så hade jag gjort en egen ritning och specifikation på vad jag vill ha (isolerade innerväggar, centraldammsugare, ryggåstak i vardagsrummet, fullhöjdskök, önskad isoleringstjocklek...) och skickat denna med prisförfrågan till ett antal hustillverkare.

Ni behöver ju inte lägga hur mycket krut som helst på detta offertunderlag, utan kan ta ett hus som ni gillar ur någon katalog eller hemsida och bara modifiera lite.

Sedan väntar ni på svar och när ni fått en del vet ni mer. Då märker ni hur angelägna företagen är att få kunder och ser var de ligger prismässigt. Sedan handlar det mycket om personkemi!

Beslutet om vilken leverantör man ska välja är viktigt och man måste nog vara beredd att lägga lite tid på att hitta rätt!

Under resans gång är det ju mycket möjligt att ni har kommit på lite andra idéer till ert hus, men förhoppningsvis fixar er valda leverantör detta!

Lycka till :D.
 
  • 1550-blandare.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.