Jag har köpt en badrumskommod som blev förstörd i transporten. Jag har nu fått den gratis och istället för att köpa en ny för 5000:- funderar jag nu på att laga hörnet och sprutlacka hela den. Jag har rivit bort det som var krossat och ska nu bygga på med någon form av massa som jag sedan kan slipa på. Jag antar att det är för mycket borta för att lägga på finspackel? Har ni någon annan idé?
 
  • Skadat hörn på en vit badrumskommod där låddelen är krossad och exponerade spånskivor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Använd snickerispackel. Du kommer inte behöva sprutlacka hela, utan du kan måla med en snickerifärg glans 20 på snickerispacklet när du slipat det. Det är bara du som kommer tänka på att skadan funnits där!
 
Plasticpadding
 
Bygga upp med epoxi, Araldit el dyl.
Alt ta bort mer material och limma dit en ny bit i trä som går att slipa ner.
 
Tack! Bra tips från alla! Ja Stadsfiskalen jag tror egentligen att du har rätt där ang lackningen. Vilket tror ni är bäst för längre sikt? att sätta in en ny träbit är kanske det som är mest beständigt? Epoxi känns också stabilt, men kanske svårbearbetat vid slipning?
 
Tack för era tips! Det gick fin fint. Byggde först upp med loctite epoxypasta och avslutade med snickerispackel. Det blev hur bra som helst
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.