Hej,
En innervägg i källaren, troligen grovspackad blåbetong, som tidigare ägare limmat upp korkplattor på.
Nu ska plattorna väck, och ny färg och/eller tapet. Ett krux är att det sitter ett element mitt på väggen. Elementet har två övre och en nedre infästning (där den nedre sitter centrerad sidledes)

Funderat på renoveringsgips eller renoveringstapet, vill helst slippa bredspackla.

Hur gör jag med elementet för att få det snyggt bakom? Finns det andra smidigare lösningar? Kan leva med vitt bakom elementet, man ser inte så mycket bakom det. Men vill nog inte ha grovputsen synlig, limmet t korkplattorna är gulvitt...
Tack på förhand!
Radiator på en grovspacklad vägg med rester av lim från korkplattor, omgiven av träinredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Delvis renoverad vägg i källare med synlig grovspackling och borttagna korkplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du har inte funderat på att göra om installationen och sätta elementet på en lite vettigare plats?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Du har inte funderat på att göra om installationen och sätta elementet på en lite vettigare plats?
Jo. Men tänker att det inte är så tokigt ändå, eftersom jag kan möblera under elementet, utan att täcka det. (Knasig placering mitt på innerväg. Inga fler element i rummet, trots källarfönster och två ytterväggar...)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.