Guch@ hinner inte läsa igenom allt en jag har funderat oxå att göra så men plånboken är inte så stor :(

Nu behöver jag råd!!! Hittat ett ekbord 70*80 med två stolar och två klaffar (kommer inte ihåg storleken på klaffarna) för 2800 kr.MEN bordet KAN slå sig när man tar in den i värmen :(

Köpa eller inte köpa?
 
  • bord.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
hej :)
Hur lång tid tänker du dig att bo i denna lägenhet?
Ska grejerna funka typ "alltid" eller under ett par år?
Jag tycker att det ser ut att vara ett fint köksbord i ett rejält material, kanske litet dyrt om man har ont om pengar men det vet du bäst själv ...
Det finns ju ingenting som är så välinvesterat som tidlösa trämöbler, åtminstone om man känner att man tycker om dem tillräckligt för att leva med dem länge. Soffor, bilar, tvapparater har alls inte samma hållbarhet. Gillar du bordet? Tro du att du kan ha nytta av bordet även om några år?
mvh fiddeli
PS sjäv skulle jag fundera på något annat material än ek pga att ek är poppis och allt som är modernt blir ju förr eller senare omodernt DS
 
fiddeli skrev:
hej :)
Hur lång tid tänker du dig att bo i denna lägenhet?
Ska grejerna funka typ "alltid" eller under ett par år?
Jag tycker att det ser ut att vara ett fint köksbord i ett rejält material, kanske litet dyrt om man har ont om pengar men det vet du bäst själv ...
Det finns ju ingenting som är så välinvesterat som tidlösa trämöbler, åtminstone om man känner att man tycker om dem tillräckligt för att leva med dem länge. Soffor, bilar, tvapparater har alls inte samma hållbarhet. Gillar du bordet? Tro du att du kan ha nytta av bordet även om några år?
mvh fiddeli
PS sjäv skulle jag fundera på något annat material än ek pga att ek är poppis och allt som är modernt blir ju förr eller senare omodernt DS
Hej!

JAg har spanat på ett bord och stolar på Ikea som går på 3000.Den heter Fusion tror jag men den finns inte med på nätet än.Vi vet ju alla hur kvaliten på Ikea är. Då lägger jag hellre 3000 på dom här istället. KAnske man kan måla/betsa bordet när man tröttnat på eken? JAg gillar bordet skarpt!!! Det precis vad jag behöver.Den är liten men kan förlängas med 2 klaffar och vips så har jag plats för många fler :) Frågan är bara om man vågar chansa.Den kan slå sig i värmen...tror det stog nått om fabrikationsfel
 
Var har du hittat det någonstans och har du råd att chansa? Har du kollat efter något liknande på andra ställen - där du slipper chansa ...
fiddeli
 
Förlåt att jag inte har hunnit svara, men jag har fullt ös på jobbet just nu då de kör med oss timmisar för tillfället.

Först och främst, vad gäller bordet - Hur många personer ryms vid bordet, och tillfredsställer det dina behov? Får ni plats 8 stycken?

Om jag var du skulle jag satsa på att göra en kökssoffa av horisontella väggskåp från IKEA på väggen direkt till vänster innan för dörren, sväljer5 många personer och ger bra med förvaring. Klaffstolar att komplettera med som kan vara ihopvikta när de inte används, och hängs på väggen eller läggs under sängen.

Satsa på två klaffbord av typen Långed från IKEA för 895 kronor, två stycken, använd ett vid behov och ställ det andra på väggen till höger i köket som avlastningsyta.
Länk; javascript:popLargeImageWindow('sv_SE','färg:','','Storlek','IKEA FAMILY pris', 'stäng fönster');

Den här kökslösningen innebär att du får ta bor dörren mellan kök, och vardagsrum och jag vet inte vad du tycker om det.

Skulle satsa på en loftsäng, eller att bygga upp sängen i klädkammaren för att öka på tillgänglig golvyta. Under kanske du kan placera barngarderober för klädförvaring, eller arbetsplats med förvaring.

Närmast fönstret.... (fönstret hamnar på soffans kortsida)
Skulle satsa på en tresitssoffa, och satsbord till på en stor matta som ramar in vardagsrumsdelen. Komplettera med en eller två fåtöljer beroende på plats, samt golvkuddar. Fördelen med satsbordet är att det tar liten plats för borden kan placeras under varandra, men även spridas ut på olika platser när det är dags för en mysig kväll med popcorn, chips och dricka och det är flera som behöver avställningsyta.

På väggen mot köket...
Som tv bänk skulle jag återigen satsa på väggskåp, eller en fristående med dörrar. Någon yta öppen för att de ska bli praktiskt vad gäller att sköta fjärrkontrollerna.

Ett bokhyllesystem borde få plats på väggen direkt till höger i stora rummet.

Jag tror att det var allt...
 
Det har blivit målad i mitt kök!  :D nya bilder kommer

Nu vet jag vad jag ska göra! Var i Ikea i helgen och där hade dom satt upp ett klaffbord och framför den ett litet matbord.Man ser inte klaffbordet men man får 8 platser. PEKFEKT!!

Det här är alla planer jag har för köket

* Ny plastmatta
* Mosaik på väggen- Var hitta snygg?
* Spotslight under kökskåpet- Ikea
* Nya luckor_ Är på gång
* Förhoppningsvis en fläkt- värden ska se om jag kan få en
* Lack hylla över matbord- Ikea
* Måla dörr och byta handtag-Vilken slags färg behöver jag?Hur vet jag vilka handtag passar min dörr?
* stuckatur- väldigt enkel

Bild på stuckatur
 
  • taklist.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.