Skulle för många år sen sätta upp en tavla i en betongvägg i min studentlägenhet. Dåvarande flickvän satt med en väninna och observerade när jag måttade och tog fram stora slagborren. Jag väljer lämplig borr (något överdimensionerad) och börjar borra. Jag pressar, pressar och pressar men inte f*n går borren in i väggen. Jag hasplar ur mig något om armeringsjärn innan jag fortsätter. Helt plötsligt så lossnar hela chucken med borr och allt i farten och jag tittar på maskinen. Den har gått ”baklänges” hela tiden...
 
  • Haha
  • Gilla
Sigge1960 och 14 till
  • Laddar…
hsd
Du måste logga in först

Vvfb



Våga vägra Facebook
 
  • Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
Ja, fb länkar är värdelöst. Posta bilderna i tråden istället.
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Ja, fb länkar är värdelöst. Posta bilderna i tråden istället.
Och jag som tänkte vara laglydig och hålla på det där med upphovsrätten. Nå, här är iaf förstasidan med några av bilderna samt angivande av källa.


Flera bilder av en inre vägg under konstruktion i en villa med synliga träreglar och brun isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
En byggnad på en kommunal skola i närheten, väcker så många frågor.
Har kommunen avtal med någon entreprenör? Anlitar de ue? Har de anlitat föräldrarna till att lägga om taket?
 
  • Delvis renoverat skoltak med ny och gammal del, skyddsräcke och skorsten i skymning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Rickard.
Det kommer inte bli några problem med stående vatten i hängrännan i alla fall :)
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
De måste varit bra i gasen när de skar takplåten vid ränndalen i alla fal :crysmile:
 
  • Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Bra med ett räcke att hålla sig i på taknocken.
 
  • Gilla
Lille Lars
  • Laddar…
Vad är stagen uppe på nocken? Felplacerat genomsläppligt snörasskydd?
 
Kan det vara en taksäkerhetsdetalj, där man kan fästa säkerhetslinan?
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Är ränndalen ens av plåt eller är det underlagspappen som hänger lite slappt i dalen?
 
M Maximarcus skrev:
En byggnad på en kommunal skola i närheten, väcker så många frågor.
Har kommunen avtal med någon entreprenör? Anlitar de ue? Har de anlitat föräldrarna till att lägga om taket?
Här snackar vi fall på hängrännan!
 
  • Gilla
  • Haha
thomas33 och 1 till
  • Laddar…
Inte jag som gjort bort mig men var på plats.
Stod flaggvakt vid ett större bygge av ett parkeringsgarage, en mindre gjutning mot ett gäng metallspont skulle göras i ett borrat hål, ca 500l betong av något slag skulle ner.

När byggkillarna började springa runt och vifta med händerna och försökte få stopp på betongpumpen så måste man ju försiktigt glida fram och fråga vad som hänt?

VI HAR BORRAT RAKT IN I HUVUDSTAMMEN FÖR AVLOPPET OCH FÅTT I CIRKA 2 KUBIK BETONG.....

Vi avbröt för dagen där och då....
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
hapazard och 13 till
  • Laddar…
Å söte värld...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.