Hej jag söker ett ek parkettgolv från 40-50 talet. Identiskt med det på bilden.
Söker endast några få kvadrat.
Tack på förhand.
 
  • Ekparkettgolv från 40-50-talet i fiskbensmönster, slitet, vissa kvadrat syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vintage ekparkett från 40-50-talet, fiskbensmönster, slitage synligt, sökes för matchning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Tror det kallas holländskt mönster
 
  • Gilla
vherdmo
  • Laddar…
BirgitS
Jovisst är det en variant på holländskt mönster men just den varianten med så långa bitar mellan tvärdelarna är inget som tillverkas idag (i alla fall inget jag lyckades hitta när jag letade efter holländskt mönster för några år sen, hittade endast holländskt mönster hos Kährs och Tarkett). Var nog inte särskilt vanligt på 40-50-talet heller för jag tror inte jag har sett det förut.
 
  • Gilla
vherdmo
  • Laddar…
Håller med kring att det är ett holländskt mönster.
Har sökt en massa kring golvet och delar era tankar kring att golvet inte tillverkas längre.
Men tack för tipset kring Parkettbutiken men söker ett identiskt golv.
Söker endast ett få tal kvadrat 2-5 m2.

Har ringt runt till olika byggnadsvårdsbutiker men ingen lycka.
Har även lagt ut en sökannons på Facebook men ingen lycka där heller.

Tänkte denna annons kanske skulle väcka någons intresse som sitter på ett identiskt golv !
Kanske man kan lägga mönstret med lösa stavar ??
Några idéer ?
 
vherdmo vherdmo skrev:
Håller med kring att det är ett holländskt mönster.
Har sökt en massa kring golvet och delar era tankar kring att golvet inte tillverkas längre.
Men tack för tipset kring Parkettbutiken men söker ett identiskt golv.
Söker endast ett få tal kvadrat 2-5 m2.

Har ringt runt till olika byggnadsvårdsbutiker men ingen lycka.
Har även lagt ut en sökannons på Facebook men ingen lycka där heller.

Tänkte denna annons kanske skulle väcka någons intresse som sitter på ett identiskt golv !
Kanske man kan lägga mönstret med lösa stavar ??
Några idéer ?
Hej, har exakt samma problem som du hade. Söker precis ett likadant golv men inser att det inte tillverkas längre. Hur gjorde du? Fick du något napp till slut?
 
Hej nej inget napp tyvärr! Vi fick bryta upp en del av golvet på ovanvåningen och lägga om det på bottenplan där det behövdes för att komplettera bef. golv. Sen blev det nytt på ovanplan.
 
vherdmo vherdmo skrev:
Hej nej inget napp tyvärr! Vi fick bryta upp en del av golvet på ovanvåningen och lägga om det på bottenplan där det behövdes för att komplettera bef. golv. Sen blev det nytt på ovanplan.
Tack för svar! Jag håller själv på just nu och försöker hitta ett liknande golv att komplettera med. Har exakt som det du visade i det befintliga vardagsrummet samt hall och vill fortsätta med samma golv på hela våningsplanet ( kök matrum ca 40 kvm). Det verkar som sagt svårt att få tag på men jag ska undersöka om det går att låta lägga samma mönster. Har kontaktat en golvfirma som ska komma och titta men anar att det blir lite för kostsamt. Lutar åt att vi lägger en modern tarkett ”Noble oak retro” men känns lite fel att försöka efterlikna det ande golvet... Svårt att veta hur man ska tänka
 
Tjena! Jag tror jag har sånt golv ni söker, jsg ska sälja det om intresse fortfarande finns kan ni smsa mig på 0723225775

Inredning av ett rum med parkettgolv, möbler och en person i bakgrunden stående vid en öppen dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inredning med parkettgolv, väggklocka, diverse tavlor och ett serveringsbord med vinflaskor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett vardagsrum med parkettgolv, möblerat med en byrå, matta, bordsvagn och dekorativa föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kanske gammal tråd, jag köpte för ett antal år sen massiva tiljor för fiskbensparkett i valnötsträ. Jag handlade då från Stombergs massiva trägolv. Tror de fräste tiljorna efter min beställning och nog möjlighet att fräsa i precis de dimensionerna man önskar. Kanske inte billigaste golvet men inte heller hutlöst.
 
Hej! Jag har sånt golv som ni söker :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.