Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Köket blev klockrent men kaminerna passar inte värst bra till huset, skönt att se någon som inte kör vitt och fräscht överallt!
Ser inget större problem med köket även om jag själv har väldigt svårt för vitt kakel med så mörka fogar. Påminner mig om slakthus och storkök. Håller med om kaminerna, hade egentligen räckt om de bara haft några i gjutjärn istället. Angående väggarna så hade jag valt tapeter men vill man ha det målat istället så finns det ju alternativa målartekniker. Varför inte äggoljetempera?
 
  • Gilla
Pankow och 2 till
  • Laddar…
O Oxymoron skrev:
Nej, du är verkligen inte ensam. Jag tyckte insidan blev väldigt trist. Det saknas liv i väggarna, det kändes platt.
Det verkade inte finnas nå kunskap om byggnadsvård, bara kunskap om nybygge metoder och utseende. Det blev helt förstört enligt mig. Och dom nya fönsterna var inte vackra, men jag kan förstå dom till en viss del. Men fönsterna skulle bli mycket finare om dom inte var så kritvit. Jag har lika nära till gärnvägen som dom, fast det går i genomsnitt ca 2 tåg i timmen och inte 6 tåg som det nu är där. Och jag har fönster från början av 1800-talet och det fungerar bra, märker inte av det så mycket.
 
  • Gilla
Nephew och 5 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Det är lågt räknat.
Exempel imorgon.
Hlm-kstad Avgångstid från hlm då = 0712 0733 0750 och så vidare.
Kstad-Hlm avgångstid kstad =0701 0724 0740 och så vidare
6 pendeltåg i timmen. Plus godstågen.

Man vänjer sig förvisso men det såg ut på tvn som att tågen gick ganska snabbt förbi trots stationen bara ligger en bit ifrån.
Jag bodde själv ganska nära järnvägen i lägenhet. Man vande sig vid pendeltågen men aldrig godstågen. Än värre med dieselloken som ibland kom på nätterna.

I övrigt är huset fint =)
Dieselloken har ett skönt sound så det är bara att njuta
 
  • Gilla
  • Älska
Sanny1 och 4 till
  • Laddar…
Tycker att taket inte passar alls, ser ut som en sommarstuga. Fasaden var däremot extremt snygg och den skulle jag gärna haft själv.
 
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Tycker att taket inte passar alls, ser ut som en sommarstuga. Fasaden var däremot extremt snygg och den skulle jag gärna haft själv.
Tänkte precis samma sak ...
Såg du de gamla bilderna med "shingel" (stavning?), det var ju betydligt snyggare!

Å andra sidan får man väl vara glad att nån bytt tak, annars hade väl inte kåken stått kvar längre ..
 
De stora glasdörrarna passar inte till husets stil.:p
 
  • Gilla
Noseone och 9 till
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
De stora glasdörrarna passar inte till husets stil.:p
Gick in här enbart för att skriva just det.
 
  • Gilla
cersch och 3 till
  • Laddar…
Jättefint hus och jag tyckte även att det blev fräscht och fint inne. Jag hade väl personligen hellre renoverat i gammal stil till ett sådant hus och inte den moderna stilen de körde, men äh, det var fint ändå. Och ägarna verkar trevliga.

Tågen är ju ett aber, men jag har också förstått att man kan vänja sig. DOCK, blev jag väldigt nyfiken på vad de hade för ekonomiska förutsättningar. Det är ju väldigt privat såklart och inte säkert att man vill dela med sig i TV, men om de lånat pengarna undrar jag vilken bank som lånar ut till motsvarande 3,1 miljoner (600k inköp + 2,5 m renovering) för ett hus precis vid järnvägen i Vinslöv. Det måste ju vara nästintill omöjligt att sälja utan stor förlust om de nu skulle flytta.
 
  • Gilla
Pankow och 1 till
  • Laddar…
Trevligt program och trevligt hus. Tycker att de hade väldigt god koll på saker och ting och det blev riktigt bra. Kan dock inte låta bli att fundera kring läget. Oklart om man vänjer sig helt, och lite vanskligt att välja att ha tåg i princip farandes genom trädgården när man har två små barn.
 
Tåget går säkert att vänja sig med men det är ju inget bra säljargument den dagen man har visning.
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Bara tanken att bosätta sig så nära tåget med småbarn ger en kalla kårar.
 
  • Gilla
Papphammar666 och 1 till
  • Laddar…
Finns staket
 
  • Gilla
Mathildatiger
  • Laddar…
T
Tyckte att love framstod något passivt aggressiv mot sin tjej och samtidigt totalt undergiven. Tråkigt att se. Kanske är det så att mannen måste leda för att förhållandet ska hålla i längden.

Men, det blev fint! Jag hoppas att de får många lyckliga år tillsammans .
 
T test1 skrev:
Tyckte att love framstod något passivt aggressiv mot sin tjej och samtidigt totalt undergiven. Tråkigt att se. Kanske är det så att mannen måste leda för att förhållandet ska hålla i längden.

Men, det blev fint! Jag hoppas att de får många lyckliga år tillsammans .
Jag tänker att de överdrev det lite för att göra bättre tv .. :)
 
  • Gilla
  • Haha
estan87 och 5 till
  • Laddar…
H Hullefar skrev:
Jättefint hus och jag tyckte även att det blev fräscht och fint inne. Jag hade väl personligen hellre renoverat i gammal stil till ett sådant hus och inte den moderna stilen de körde, men äh, det var fint ändå. Och ägarna verkar trevliga.

Tågen är ju ett aber, men jag har också förstått att man kan vänja sig. DOCK, blev jag väldigt nyfiken på vad de hade för ekonomiska förutsättningar. Det är ju väldigt privat såklart och inte säkert att man vill dela med sig i TV, men om de lånat pengarna undrar jag vilken bank som lånar ut till motsvarande 3,1 miljoner (600k inköp + 2,5 m renovering) för ett hus precis vid järnvägen i Vinslöv. Det måste ju vara nästintill omöjligt att sälja utan stor förlust om de nu skulle flytta.
Love hade ju sålt sin bistro (eller vad det var). De kanske använde de pengarna.
 
  • Gilla
roslagstorparen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.