Hej !

OBS LÅNAD BILD

Varm vind

Kommer vilja göra vissa saker i huset själv och har läst på och forskat om att isolera taket själv och det verkar absolut ej svårt.

Pga mina självbärande takstolar så kan jag ej dra PE-Folien rakt igenom utan att skarva lite ”vilt”

Jag har försökt söka lite och se vad som är bäst.

OBS FTX aggregat och extern köksfläkt ska vara i vind.

Bild 1: Isolerar takstolen men ångspärren blir istället innan jag sätter upp glesen för att slippa alla skarvar ?
jag känner det är inte rätt då jag har FTX aggregatet och extern köksfläkt i vinden.


Bild 2: Där drar jag PE-foilen rakt över alla takstolar och skarvar med tejp runt alla hinder. Blir fult men rätt?

Bild 3: Där isolerar jag sen sätter pe folien på insidan av takstolen så jag slipper skarva utan bara tejpa den längst med. Efter Pe foilen så isolerar jag resten hängande mot takstolen `?
 
  • Takstolar med isolering och markerad plats för PE-folie, i vind med FTX och köksfläkt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på en husvinds konstruktion med synliga självbärande takstolar och isolering, text och markeringar för diskussion om ångspärrinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Husvind med öppna takstolar, isolering och anvisningar för placering av ångspärr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ett bra alternativ är Thermisols Klimatvind.
[länk]
Tack men skippar nog den lösningen
 
Någon?
 
janwide
Hur gjorde du?
 
Isolera och sen folien som är 1.5 bred och då tar jag kortsidan och rullar nerifrån upp . Inte sidled . Detta gör det enklare att skära upp folien så den överlappar på nästa sida . Blir fint också
 
  • Gilla
janwide
  • Laddar…
Mellan takstolarna som är cc 1.2 m
 
Hej!

Jag står inför samma problem. Tog du möjligen nån bild på hur ångspärren blev sen? Förstår inte riktigt din beskrivning.

Tack på förhand!

Mikael
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.