N nikoman skrev:
Det är alltid lite spännande att vänta på fotografierna i sådana här trådar i det här forumet, inte sällan visar det sig att TS varit lite väl nitisk. Men i detta fall, haha, omfg som kidsen säger, vilket skitjobb,
I de flesta trådar så brukar ts måla upp en bild av världens undergång och sen när bilder visas så handlar det om små detaljer. Men i det här fallet var det verkligen bedrövligt, här är det målarna som målat undergången.
Tyvärr tror jag ts råkat ut för nån riktig lurendrejare, det blir knappast bättre fast dom får försöka hundra gånger. Det finns många tomtar som startar upp hantverkarfirmor utan att veta vad dom håller på med, sen sätter dom bara företaget i konkurs och byter namn. Hantverkare kan vem som helst kalla sig, det behövs inga papper till det.
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
N nikoman skrev:
Det är alltid lite spännande att vänta på fotografierna i sådana här trådar i det här forumet, inte sällan visar det sig att TS varit lite väl nitisk. Men i detta fall, haha, omfg som kidsen säger, vilket skitjobb,
Under all kritik:)
 
JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Men på sista bilden är det ju inte färdigmålat än.
Det ska sitta skåp där / kök. Dock har vi aldrig sagt att dem inte ska måla där :)
 
Fairlane
Jösses. Jag tror jag skulle måla bättre om jag hade ögonbindel och stod på händer, och då kan jag inte ens stå på händer...

De har tydligen haft tre försök på sig, så frågan är om de verkligen ska få försöka fler gånger?! Jag skulle inte betala för detta.
 
  • Gilla
Peternow och 1 till
  • Laddar…
J jonko skrev:
Så om vi skippar rasistdravlet så menar du egentligen att man ska ha tydliga kontrakt som alla parter skriver under på?
Javisst, ett tydligt kontrakt = färre missförstånd och problem i slutändan. Men detta jobb går nog till historien, ”målarna var sjuka, grävmaskinisten får jobbet...”. Betala inte en krona av fakturan och se till att du får en riktig målare som fixar till det.
 
  • Haha
snoofy
  • Laddar…
Men kan man verkligen säga att man inte tänker betala en krona när dem ändå gjort hela grovjobbet? Är det inte moraliskt fel?
 
JanneJanne123
Som vår vän Leif Silbersky brukar säga: ”Vad säger moralen och vad säger lagen - det är två olika saker”
 
  • Gilla
louise_t
  • Laddar…
M Michaela Ek skrev:
Men kan man verkligen säga att man inte tänker betala en krona när dem ändå gjort hela grovjobbet? Är det inte moraliskt fel?
Det vanliga rådet i sådana här fall brukar vara att ta in en annan firma för att få offert på vad de tar för att uppnå det resultat du avtalat med första firman, och sedan betala första firman allt utom kostnaden för nya firman.
Köper man produkter har säljaren 3ggr på sig att åtgärda produktfel i garantifall, osäker om det är någon skillnad på tjänster.
 
  • Gilla
bingoberra och 1 till
  • Laddar…
De var de jävligaste jag sett
 
M Michaela Ek skrev:
Men kan man verkligen säga att man inte tänker betala en krona när dem ändå gjort hela grovjobbet? Är det inte moraliskt fel?
Ta in en annan firma för offert för att färdigställa det.

Skulle första firman ha 10.000kr för jobbet och firma två ha 7200kr för resterande blir du betala 2800kr till första firman.
 
  • Gilla
Donn och 1 till
  • Laddar…
windestal
M Michaela Ek skrev:
Men kan man verkligen säga att man inte tänker betala en krona när dem ändå gjort hela grovjobbet? Är det inte moraliskt fel?
Jag tycker inte det ser ut som de ens gjort grovjobbet, med tanke på hur det ser ut med gamla tapetskarvar som är lösa, sprickor/bucklor osv... Men som tidigare sagts, om du tar in offert från annan firma och det blir billigare får första firman mellanskillnaden. Egentligen är det ju även så att om nya offerter är dyrare ska första firman betala mellanskillnaden till dig, men det brukar vara svårt att få ut. (Principen är att du, konsumenten, ska gå skadelös, dvs få det som avtalats till det priset, även om det nu blir någon annan som får göra det.)
 
  • Gilla
EvertL och 1 till
  • Laddar…
Hade icke betalat en krona men det är jag det.
 
  • Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
Bara att betala. Firman lär gå vidare om du inte gör det och tror inte du kommer vinna detta. Framgick det Inte i avtalet att städning och täckning ingick då gör det inte de heller. Sen kan man tycka vad man vill, själv täcker vi alltid vid alla jobb men det får kunden betala för om den inte vill göra detta själv. Dålig kommunikation från båda håll i detta fall.
 
  • Haha
  • Arg
Borgir och 2 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Har du tittat på bilderna på själva utförandet? Den saknade städningen/täckningen är ju en bagatell i sammanhanget.
 
  • Gilla
linneac och 9 till
  • Laddar…
simpa96 simpa96 skrev:
Bara att betala. Firman lär gå vidare om du inte gör det och tror inte du kommer vinna detta. Framgick det Inte i avtalet att städning och täckning ingick då gör det inte de heller. Sen kan man tycka vad man vill, själv täcker vi alltid vid alla jobb men det får kunden betala för om den inte vill göra detta själv. Dålig kommunikation från båda håll i detta fall.
Självklart ska man inte betala när jobbet inte är slutfört och dessutom amatörmässigt gjort. Du är säkert en sån som säljer en bil utan både hjul och motor. Vadå, varför skulle det ingå i priset om du inte skrev det?:seenoevil::dizzy:
 
  • Gilla
Donn och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.