Gillar du att måla?

  • Ja, det ger en känsla av fulländning när man får måla något!

    8 Röster 25,8%
  • Vi har en uppdelning, så det blir magiskt nog målat utan min inblandning.

    0 Röster 0,0%
  • Nej, men det måste göras.

    18 Röster 58,1%
  • Nej, börjar på ett nytt projekt istället och grämer mig att jag inte riktigt blev klar.

    4 Röster 12,9%
  • Nej, lejer bort det.

    1 Röster 3,2%
  • Antal röster
    31
  • Omröstningen stängd .
De senaste dagarna har jag gett mig på en gammal surdeg och börjat måla lister och foder i hallen på landet.

Men det finns ett problem – det är inte roligt. Och då slarvar jag med underarbetet likväl som själva målningen, och så blir det därefter.

Vad säger ni, är måleriet pricken över i:et, något som ska göras likt allt annat eller något ni drar er för in i det sista och lite till?
 
Här hemma är det bara jag som målar och snickrar annars blir det aldrig gjort om man skulle leja sambon till det.
Så min inställning är att det måste bli gjort.
 
Karlia
Det är roligt när det är klart men inte under tiden.
 
Karlia
Och så beror det på vad som målas - lister/bokhyllor/utemöbler enbart kul när det är klart. Farmors 1600-tals sekretär som jag målade med äggoljetempera +bladguld riktigt kul under tiden!
 
Älskar att måla. Målar vad som helst. Möbler väggar, ute och inne, det kvittar. Gillar även underarbetet. Gissar att det beror på att jag känner mig väldigt duktig :)och att det blir så stor skillnad när det är klart.
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Ända gången det är roligt att måla är när jag svetsat ihop något av gammalt rostigt, återvunnet material som såldes ser för taskigt ut innan målning och helt plötsligt ser fantastiskt ut efteråt. Men så är de enda färgtyper jag egentligen kommer överens med rostskyddsgrundfärg och alcro mekanlack. All annan färg hatar mig och det är ömsesidigt.

Å andra sidan så målar jag helst själv ändå, oavsett det är snickerier, väggar, tak eller vad det nu är jag jobbar med för stunden, för något som är ändå tråkigare än att måla är att upptäcka att någon annan slarvat med målningen så att något jag var nöjd med innan målning helt plötsligt ser illa ut efteråt. Är det jag själv som slarvat så behöver jag i alla fall inte vara sur på någon annan.
 
  • Gilla
pve och 1 till
  • Laddar…
Som billackerare är det såklart kul att måla. Jag målar allt möjligt med billack, garderobsdörrar blir som nya med kritvit spegelblank färg, så även uttag, strömbrytare, ja allt i princip.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.