Köpte en dörr lite på chans, eftersom jag inte hade sett den innan. Blev lite paff att det var så tydliga fula skruvskallar.

Ny dörr med synliga skruvskallar och delvis täckt av plastförpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det går kanske att spackla och dutta färg i så det inte syns lika mycket, men blev lite besviken faktiskt. Hur mycket måste man betala för att få en dörr med tydlig träkänsla och betydligt bättre finish?
 
Mycket.
Förmodligen specialbeställning om man verkligen vill ha en gedigen trädörr utan taffligt och fult modernt utseende och mtrl. Beror ju på vilka krav man har.
Annars är det beg som gäller.
 
Hur ser de länkade dörrarna ut på insidan? Utsidan på dörren jag köpte var OK.
 
M -MH- skrev:
Hur ser de länkade dörrarna ut på insidan? Utsidan på dörren jag köpte var OK.
Det är nog bäst att ringa och fråga, eller åka och titta hos en större bygghandel.
Skånska Byggvaror skriver:
I följande butiker kan du hitta en produkt i denna produktserie
 
Vi har Arild. Den har inga synliga skruvar på insidan.
Den är i sprutlackad mdf på både in- och utsida, dvs absolut noll träkänsla/utseende.
 
  • Gilla
-MH-
  • Laddar…
Oldboy Oldboy skrev:
Vi har Arild. Den har inga synliga skruvar på insidan.
Den är i sprutlackad mdf på både in- och utsida, dvs absolut noll träkänsla/utseende.
Ifrån Ekstrands ?
 
Nej.
Dörren "Arild" från Skånska Byggvaror.
Huruvida det är Ekstrands som tillverkar dörrarna till Skånska Byggvaror vet jag inte. Etiketten på dörren säger bara CE, samt "Certifikat utfärdat till Skånska Byggvaror".
 
Ekstrands gör inga dörrar till Skånskabyggvaror. Dock har Ekstrands också en dörrmodell som heter Arild men den skall tydligen ha dolda skruvar och limmade glaslister.
 
Ok. Där ser man. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.