jag antar att jag int eär den förste som tycker att det kan vara mysigt med lite sällskap i duschen, speciellt om man som jag har en rätt rymlig dusch.

något som jag dock upplever som ett problem är att i praktiken så duschar man ju en i taget lik förbaskat medan den andra huttrande står och tittar på...

min fråga är i första hand om det finns någon duschblandare som har två uttag (som går samtidigt, alltså inte två som man väljer mellan med någon liten kran elle rliknande), och i andra hand om det finns någon blandare som inte stryper flödet så mycket så att man kan koppla på en lite gren och sedan en extra duschslang.

jag har hört att vanliga blandare inte stryper lika mycket som termostatblandare, men räcker en vanlig blandare för att få ett normalt tryck i två duschar samtidigt?

/m
 
Det finns ju de här duscharna med jättehuvuden nuförtiden.
inte riktigt min smak men de borde väl kunna täcka 2pers. ;)
 
ja, jo det kan ju tänkas, men då måste man ju stå tätt tillsammans... jag vill att man ska ha var sin slang så man kan stå en bit ifrån varandra,

finns någån blandare som orkar detta med en eller två kopplingar, eller måste man dra nya rör och sätta upp en blandare till (DYRT!) då slipper man ju förståss samsas om tempen på vattnet
 
Satsa på dubbla blandare då blir det inget tjafs om att det är för varmt/kallt. Dessutom kan du chocka din partner med en kalldusch emellanåt. ;D :-X
 
Om du vill hoppa över extra kranar/ventiler så innebär det att du alltid spolar i bägge duschstrilarna om man gör en koppling till två duschslangar, dvs dubbla vattenmängden. Och om man hittar en blandare som har denna lösningen så är den säkert mera än dubbelt så dyr som två vanliga blandare.
Skulle tro att det blir billigast med tvåblandarlösningen.
 
Vart inne på precis samma.

Det är ju kanon att kunna duscha samtidigt men som du säger så står ju den ene och huttrar.

När vi ordnar vårt badrum i framtiden så blir det med två blandare oberoende av varandra. ekker ja, paralellkopplade iaf.

 
Jag löste det på följande vis.
Toan är 160 cm bred. Jag satt in en duschvägg rakt över och kompletterande med ett tak. Då man duschar stannar den goa varma fuktiga luften kvar och värmer utrymmet.
Dessutom har jag kompletterat med en ånggenerator så vips har vi ångbad för två.

Voila som dom säger söderut.
 
tjusigt där med taket och ånggeneratorn (spisplatta med kastull?) säkert billigare än en såndär ångdusch för 50 fiskar! och lika funktionellt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.