Ramnemark Ramnemark skrev:
Tog ingen bild men när jag målade ena sidan på huset förra sommaren så backade jag ner från trappstegen och trampade rakt i en 9L Alcro Bestå hink. Drygt 3L på gräsmattan och skor och byxor fulla i färg :crysmile:
Klassikern, lyckats med detta två gånger, är ju när man lagt på locket lite snett och sen skall bara trycka fast i kanterna, inga målarhandskar räcker med handen nere i 10 liters hinken ...
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Check på den!
Gjorde detta när vi precis flyttat in på det splitter nya matsalsbordet.....
 
Målade en invändig tegelvägg på 8 meters höjd och råkade stöta till hinken så den föll över kanten på skyliften.
10 liter gul färg blir en stooor pöl när det slår i backen. Polarn såg skitkul ut också :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
alacs och 10 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Det va trevliga penslar :confused:
Lägg dom i riktig "thinnerförtunning". De kan gå att rädda.
 
Vanlig hederlig såpa fungerar också, i allafall om det är vattenburen färg som torkat in.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Check på den!
Gjorde detta när vi precis flyttat in på det splitter nya matsalsbordet.....
När jag laserade takstolarna i uterummet så stod jag uppe på ställningen och smart som jag var ställde jag burken på takstolen. Jag lyckades slå ner burken på ställningen utan att välta den, men däremot katapulterade all lasyr ut ur burken på fönster, golv, väggar och tak. Hann inte fota då jag tvättade i panik och sedan fick måla om allt där inne :crysmile:
 
  • Laserade vitmålade takstolar i ett uterum med svarta väggpaneler och oskyddade fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitmålade takstolar i ett uterum med lasyr utspilld på fönster, golv och väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
Det där är som när man äter något med sås, eller dricker kaffe, när man just tagit på sig en ny ren struken vit skjorta. Substansen ifråga formligen hoppar upp från tallriken eller koppen och kastar sig över skjortbröstet med träffsäkerheten hos en målsökande missil.
 
  • Gilla
PeterÅslund och 5 till
  • Laddar…
Kan bjuda på en till från uterummet :crysmile:

Gött när man kapat och målat 3 ggr :sweat:
 
  • Detaljvy av svartmålat uterum med synliga skruvar och en repkant, tecken på upprepade målningsarbeten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
  • Wow
Ebbajk och 36 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Kan bjuda på en till från uterummet :crysmile:

Gött när man kapat och målat 3 ggr :sweat:
Du gillar att måla, va?
:D
 
Ja, jösses. Taket lutar ju åt fel håll :rofl::crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
lärjungen och 13 till
  • Laddar…
tommib
Augh.... den har man ju gjort någon gång.
Inte kanske just målat tre gånger men väl använt sista biten så man måste åka och köpa en hel bit till.
 
  • Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Augh.... den har man ju gjort någon gång.
Inte kanske just målat tre gånger men väl använt sista biten så man måste åka och köpa en hel bit till.
Det kan nog finnas någon panelbräda i huset jag bor som är skarvad i onödan...

Detsamma med taklister (som är nästintill omöjliga att få rätt på första försöket). Jag får dock skylla på någon annan, för jag gör inte sådana misstag inte!
 
Ja, det där känner man ju igen. :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Kan bjuda på en till från uterummet :crysmile:

Gött när man kapat och målat 3 ggr :sweat:
Den där ska va på andra sidan fattaru väl?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Lägg dom i riktig "thinnerförtunning". De kan gå att rädda.
mexitegel mexitegel skrev:
Vanlig hederlig såpa fungerar också, i allafall om det är vattenburen färg som torkat in.
Tack, men det var inte i år och de är borta sedan länge :giggle:
 
  • Ledsen
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.