Mac_attack
Hej!

Någon här som har erfarenhet av badrumsgruppen? Dels som återförsäljare men framförallt som total entr. för badrum?
(Göteborgsområdet)

Tack på förhand!
 
@Misacsson jag är också nyfiken på detta. Har du fått någon respons, eller har ni valt entreprenör och vilken blev det i så fall?
 
Mac_attack
OskarGbg OskarGbg skrev:
@Misacsson jag är också nyfiken på detta. Har du fått någon respons, eller har ni valt entreprenör och vilken blev det i så fall?
Hej OskarGbg!
Vi valde inte badrumsgruppen av den enkla anledningen att offerten var ganska avsevärt mycket dyrare och väntetiden var lång. Valet föll istället på Hindås Kakel som hade bra referenser och är med i BKR:s register. En bekant som andra vänner talat gott om jobbar även hos dem, https://www.bkr.se/medlemsforetag/hindas-kakel/723501/

Badrumgsgruppen hade även krav på att man köpte in inredning via dem. För oss hade det blivit mycket dyrare slutpris.
Dock kändes de ganska seriösa i övrigt, tydlig offert osv. För mig ringde en varningsklocka när jag såg att de inte längre är med i listan för auktoriserade företag via 'Säkert Vatten' (https://www.sakervatten.se/auktoriserade-foretag/auktorisation-som-upphort-under-2019), det förklarades dock senare av att de tar in den tjänsten externt. Om jag minns rätt.
 
Mac_attack Misacsson skrev:
Hej OskarGbg!
Vi valde inte badrumsgruppen av den enkla anledningen att offerten var ganska avsevärt mycket dyrare och väntetiden var lång. Valet föll istället på Hindås Kakel som hade bra referenser och är med i BKR:s register. En bekant som andra vänner talat gott om jobbar även hos dem, [länk]

Badrumgsgruppen hade även krav på att man köpte in inredning via dem. För oss hade det blivit mycket dyrare slutpris.
Dock kändes de ganska seriösa i övrigt, tydlig offert osv. För mig ringde en varningsklocka när jag såg att de inte längre är med i listan för auktoriserade företag via 'Säkert Vatten' ([länk]), det förklarades dock senare av att de tar in den tjänsten externt. Om jag minns rätt.
Stort tack för responsen och tipset . Gjorde Hindås kakel totalentreprenad eller hade ni dem bara på plattsättning/tätskikt etc?

Vår plan är att göra träarbeten/inredning/el själva och köpa in spackling/tätskikt/plattsättning och rörarbeten.
 
Redigerat:
Mac_attack
OskarGbg OskarGbg skrev:
Stort tack för responsen och tipset . Gjorde Hindås kakel totalentreprenad eller hade ni dem bara på plattsättning/tätskikt etc?
Hindås kakel hade totalentreprenad. Tog in underentreprenörer för rör m.m. Men tror de är ganska flexibla i upplägget.
Offert osv. var inte lika gediget specificerat som för badrumgsgruppen, men Lasse var å andra sidan väldigt enkel att ha och göra med.

Han ställde många vettiga frågor och verkade mån om att det skulle bli bra, så att det inte blir några missförstånd.
Ville man utöka eller ändra något var det inga konstigheter. I vårt fall ville vi ex. flytta golvbrunnen genom att bila upp betongbjälklaget följt av pågjutning, en lösning som vi inte helt landat i från början. Men det gick fint och merkostnaden kändes vettig!

När arbetet är genomfört får man ett intyg (kvalitetsdokument) enligt Byggkeramikrådets Branschregler för våtrum.

Men som alltid - Att ha någon form av ritning/skiss och ett ifyllt hantverkarformulär känns alltid bra i magen oavsett entreprenör, åtminstone för egen del :)
 
Mac_attack Misacsson skrev:
Hindås kakel hade totalentreprenad. Tog in underentreprenörer för rör m.m. Men tror de är ganska flexibla i upplägget.
Offert osv. var inte lika gediget specificerat som för badrumgsgruppen, men Lasse var å andra sidan väldigt enkel att ha och göra med.

Han ställde många vettiga frågor och verkade mån om att det skulle bli bra, så att det inte blir några missförstånd.
Ville man utöka eller ändra något var det inga konstigheter. I vårt fall ville vi ex. flytta golvbrunnen genom att bila upp betongbjälklaget följt av pågjutning, en lösning som vi inte helt landat i från början. Men det gick fint och merkostnaden kändes vettig!

När arbetet är genomfört får man ett intyg (kvalitetsdokument) enligt Byggkeramikrådets Branschregler för våtrum.

Men som alltid - Att ha någon form av ritning/skiss och ett ifyllt hantverkarformulär känns alltid bra i magen oavsett entreprenör, åtminstone för egen del :)
Kul att ni blev nöjda! Då har vi ett uppslag till för egen del, tack för hjälpen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.