Håller på och renoverar en toa. När jag kollade på reglarna i golvet så är dessa bara 2x3tum reglat på ca cc50. Jag ska ha spånskiva, vattenburen golvvärme, gips och sedan kliners på detta. Räcker reglarna eller måste de bytas mot grövre?
Det blir inget våtrum, bara ett tvättställ och en toalett.

MVH Anders
 
Det bör räcka. Limma och skruva spånskivan i reglarna. ;)
 
ok tack för svaret.
Men jag byter dem mot 2x5" nu istället. De gamla var lösa och upp-pallade på klossar och små flisar.

MVH Anders
 
En fråga? lägger du golvmassa, rören i detta och sedan gips över?? ???
 
nej jag ska fräsa in spår i spånskivan och sedan lägga i golvvärme plåt. Sen blir det 16mm golvvärme slang sedan gips på det. På detta sätt så bygger det ju inte så mycket.

MVH Anders
 
abel48 skrev:
nej jag ska fräsa in spår i spånskivan och sedan lägga i golvvärme plåt. Sen blir det 16mm golvvärme slang sedan gips på det. På detta sätt så bygger det ju inte så mycket.

MVH Anders
Du har inte funderat på att inhandla färdig frästa skivor??????
 
jo men det blir ju lite dyrare i så fall. Och man måste ju ändå fräsa lite i dom åxå, om man inte har ett helt fyrkanrigt rum vill säga.
En fräs kostar nu 169:- på rusta, duger säkert till detta.

MVH Anders
 
abel48 skrev:
jo men det blir ju lite dyrare i så fall. Och man måste ju ändå fräsa lite i dom åxå, om man inte har ett helt fyrkanrigt rum vill säga.
En fräs kostar nu 169:- på rusta, duger säkert till detta.

MVH Anders
Får jag då lägga in ett tips.... Spåra med handklina istället och fräs bara rundningen i ändarna....JAg lovar det spar tid och pengar för frässtål är inte gratis... Och jag säger tid är pengar att leka med andras tid är att leka med andras pengar iofs nu va det ju din tid...men men våga utföra det "yrkesmässigt"spåra med handklinga´det har jag gjort när man behövt spåra för golvvärme... FRäsa runt där slingan vänder det är det enda....
 
jo man får ju räkna med att man pajar några, men det är ju aldrig några problem att få byta hus rusta.

Vad är en handklina? har aldrig hört talas om det faktiskt...

MVH Anders
 
abel48 skrev:
Vad är en handklina?
::) Misstänker att det är en cirkelsåg. ;)
 
det går ju inte att svara på om du inte säger hur långt det är mellan upplagen (bärningarna) på 2x3!

normalt är ju c/c 300mm när det är klinkers!

Mvh Thomas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.