Tagit från Vatettes hemsida:
Vatette Stål består av en röd plashylsa som placeras i en Vatette Klämringskoppling och används istället för klämringen i kopplingen eller kulventilen. Användningsområdet för Vatette Stål är t.ex. värmeanläggningar, tryckluft och gasol. I sortimentet finns plasthylsor för koppling och kulventil i dimensionerna Dy18, 22, 28 och 35.

Har du 1/2" (21mm) eller 3/4" (27mm)? med 1/2" tar man en 22mm klämmringskoppling.

https://www.vatette.se/produkter/vatette-stal/
 
Finns klämringskoppling för stålrör, man putsar av med en smärgelduk eller nåt så det inte nån färg kvar och sen är det bara att trä på o dra åt.

Har förövrigt ett gäng nästan nya över efter en tillfällig omkoppling jag gjorde.
 
Är du säker på att det är 25 mm, vad jag sett så finns det 22 &28 mm kopparrör men inte 25?
Jag ska ha ett T-rör på mitt 25 mm rör och ut hade jag tänkt mig 15 mm koppar rör, vad för klämringskoppling behövs till Vatette röd insatshylsa?
 
Redigerat:
J Johan Hasse Hansson skrev:
Är du säker på att det är 25 mm, vad jag sett så finns det 22 &28 mm kopparrör men inte 25?
Jag ska ha ett T-rör på mitt 25 mm rör och ut hade jag tänkt mig 15 mm koppar rör, vad för klämringskoppling behövs till Vatette röd insatshylsa?
Den röda hylsan passar i en vanlig Vatette klämringskoppling.
Om du har 3/4" rör (26,6-27,3mm) så tar man en insatshylsa för 3/4 och sätter den istället för klämringen i en 28mm klämringskoppling.
 
L lostinsweden skrev:
Den röda hylsan passar i en vanlig Vatette klämringskoppling.
Om du har 3/4" rör (26,6-27,3mm) så tar man en insatshylsa för 3/4 och sätter den istället för klämringen i en 28mm klämringskoppling.
Det är jag med på men vilka Vatette kopplingar passar till 25mm stålrör?
 
  • Gilla
1Sandin
  • Laddar…
J Johan Hasse Hansson skrev:
Det är jag med på men vilka Vatette kopplingar passar till 25mm stålrör?
Är det inte 26mm?
 
J Johan Hasse Hansson skrev:
Det är jag med på men vilka Vatette kopplingar passar till 25mm stålrör?
Kopplingen är till 28mm koppar rör men den röd hylsan anpassar kopplingen till 26mm 3/4" stål rör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.