Hej!
Jag har ingen gummiduk, kan man köra med flyttkartonger istället? Har lånat paddan och antar att uthyrningsställena bara har gummiduk till sina modeller av paddor.
 
Jag har kört padda på marksten helt utan duk, funkade bra men det va en liten padda då
 
Brodern gjorde min uppfart i somras och används ingen duk. Jobbat som stenläggare i 5 år. Sanda först sen padda sen sand igen.
Inga synliga spår. Starkas marksten.
 
Tips på fogsand som håller plattorna still, inte växer ogräs i och släpper igenom regnvatten?
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Tips på fogsand som håller plattorna still, inte växer ogräs i och släpper igenom regnvatten?
Benders ogräshämmande tyckte jag funkade bra faktiskt! Har inte haft något direkt ogräs alls förens i år men då jag har slarvat med att sopa i nytt under året så får jag skylla mig själv :p
 
J Jarlsgård skrev:
... som övre bärlager kör jag med krossgrus 8-16 (antingen stenkross eller bergkross).
Visst menar du 0-16?

8-16 vore ju inte det man brukar kalla bergkross, utan makadam eftersom den saknar de finare fraktionerna. Du skulle ju också behöva lägga fiberduk runt den annars blandas den med finkornigt material runt om.
 
V Videonisse skrev:
Visst menar du 0-16?

8-16 vore ju inte det man brukar kalla bergkross, utan makadam eftersom den saknar de finare fraktionerna. Du skulle ju också behöva lägga fiberduk runt den annars blandas den med finkornigt material runt om.
Helt rätt! Vartannat grus släp hem har varit makadam så har nog lyckats blanda ihop fraktionerna, men ja 0-16 mena jag :crysmile:
 
  • Gilla
Videonisse
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.