Jag behöver hjälp att avgöra vad det är för märke och modell på min duschvägg och om det finns reservdelar till den.

Duschväggen består av glas i aluminiumramar och plastbeslag. Den är tredelad med en fast del och två skjutbara. De tre delarna ligger omlott (förskjutna i djupled) så att de två rörliga delarna kan skjutas åt sidan och ligga bakom den fasta delen.

De rörliga delarna löper på hjul i en skena. Några av dessa hjul har nu gått av och jag skulle behöva skaffa nya. Jag har dock ingen aning om vart jag ska vända mig eftersom duschväggen inte har någon som helst märkning som avslöjar tillverkare. Åldern är också okänd. Hoppas att någon känner igen den.

Den yttersta dörren. Hänger i två hjul på långa axlar varav ett gått av:
Närbild på en svart duschväggshjulmontering med ett vitt hjul på en axel mot en vit dörrkarm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mittendörren. Hänger i två hjul på korta axlar:
Närbild på hjulbeslag av duschvägg med skenor och hjul, ett hjul saknas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dörrarna har även hjul nertill.

Ramen ser ut så här:
Närstudie av en tredelad duschvägg med frostat glas i en aluminiumram och övre skena för hjul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skenan som hjuler löper i upptil ser ut så här:
Tredelad duschvägg med glas i aluminiumram och spår för hjul upptill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

Åsa Lund
Vet inte ditt fabrikat.
Ett vanligt fabrikat jag känner till är Macro. Kolla om deras reservdelar passar
 
  • Gilla
peroande
  • Laddar…
Tvivlar på att macro fanns då den där är monterad. Den ser för gammal ut.
Jag skulle kolla med Ido eller ifö.
Solid eller space skulle jag tippa de kan vara.
 
  • Gilla
peroande
  • Laddar…
Ja se på tusan det var väldigt likt i alla fall- Maila och kolla
 
  • Gilla
peroande
  • Laddar…
Vilken otur, slängde en exakt sådan på tippen för två veckor sedan.
 
MultiMan
Ser väl annars ut som att det finns material nog att borra hål och fästa en stång eller längre bult som du sedan kan fästa det gamla, avbrutna hjulet i.
 
Jag har inte kvar de trasiga hjulen och har inte riktigt tid att meka ihop en lösning själv. Jag beställer reservdelssatsen. Det är värt 600 kr att förlänga duschväggens liv några år tills det är dags för renovering av rummet.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Reservdelssatsen kom i fredags och nu är alla hjulen bytta. Passade på att tvätta och kalka av delar som man normalt inte kommer åt. Väggen är som ny.
 
  • Gilla
Strmpr och 1 till
  • Laddar…
Hej!
Jag behöver hjälp,
Jag har samma duschvägg och några av dess hjul är trasiga nu. Var köpte du dem?
Mvh
A
 
P peroande skrev:
Reservdelssatsen kom i fredags och nu är alla hjulen bytta. Passade på att tvätta och kalka av delar som man normalt inte kommer åt. Väggen är som ny.
Jag behöver hjälp,
Jag har samma duschvägg och några av dess hjul är trasiga nu. Var köpte du dem?
P peroande skrev:
Reservdelssatsen kom i fredags och nu är alla hjulen bytta. Passade på att tvätta och kalka av delar som man normalt inte kommer åt. Väggen är som ny.
P peroande skrev:
Jag behöver hjälp att avgöra vad det är för märke och modell på min duschvägg och om det finns reservdelar till den.

Duschväggen består av glas i aluminiumramar och plastbeslag. Den är tredelad med en fast del och två skjutbara. De tre delarna ligger omlott (förskjutna i djupled) så att de två rörliga delarna kan skjutas åt sidan och ligga bakom den fasta delen.

De rörliga delarna löper på hjul i en skena. Några av dessa hjul har nu gått av och jag skulle behöva skaffa nya. Jag har dock ingen aning om vart jag ska vända mig eftersom duschväggen inte har någon som helst märkning som avslöjar tillverkare. Åldern är också okänd. Hoppas att någon känner igen den.

Den yttersta dörren. Hänger i två hjul på långa axlar varav ett gått av:
[bild]

Mittendörren. Hänger i två hjul på korta axlar:
[bild]

Dörrarna har även hjul nertill.

Ramen ser ut så här:
[bild]

Skenan som hjuler löper i upptil ser ut så här:
[bild]
MultiMan MultiMan skrev:
Som redan omnämnts i tråden, börja leta här [länk]
Hej! Tack för svaret, Jag kunde inte hitta. Vad heter de?
 
B Azad Tanha skrev:
Jag behöver hjälp,
Jag har samma duschvägg och några av dess hjul är trasiga nu. Var köpte du dem?



Hej! Tack för svaret, Jag kunde inte hitta. Vad heter de?
 
  • Delar av möbelbeslag med två svarta och två vita fästinlägg på vit bakgrund, markerade med röda pilar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag beställde:
Hjulsats N3D Delux Hjulsats N3D Delux Delux T o m 1997,artikelnummer R11SN3D.
Beställde direkt från Macro Design.
 
P peroande skrev:
Jag beställde:
Hjulsats N3D Delux Hjulsats N3D Delux Delux T o m 1997,artikelnummer R11SN3D.
Beställde direkt från Macro Design.
Hej,
Tack för svaret. Jag kollade på hemsidan och kunde inte hitta någon info. Ska jag ringa dem och fråga dem om de har i deras butik/lagar?
Mvh,
A
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.