Hej,

Jag har precis köpt en bostadsrätt där mäklaren, säljaren och alla beskrivningar nämner att det finns en tvättmaskin. Mycket riktigt finns där en tvättmaskin, säljaren uppger dock att hen inte använt den så mycket.
Nu efter att ha hållt på och renovera resten av lägenheten, dvs inte bott där, har jag upptäckt att den tvättmaskin som finns där och som är inkopplad i eluttaget INTE HAR NÅGOT VATTEN ELLER AVLOPP....

Att installera detta blir ju inte helt enkelt eftersom vatten inte är framdraget uppenbarligen och inget avlopp finns avsett för tvättmaskinen. Detta var helt klart en av anledningarna till att jag köpte lägenheten eftersom det gjorde att badrummet var helt färdigt.

Jag misstänker tyvärr att detta inte kan anses vara ett dolt fel då man ju förväntas testa alla vitvaror innan man köper vilket jag uppenbarligen inte har gjort i detta fall. Men det känns ändå jävligt bedrägligt från säljarens sida att hävda att det finns en tvättmaskin när den faktiskt inte ens är inkopplad och att koppla in densamma kommer vara ett ganska stort ingrepp...

Några tips?
 
Inget kul tips/råd men pga att det borde vara enkelt att ha sett att det varken fanns vatten eller avloppsrör inkopplat är det bara att bita i den sura kotten...inga stora saker att koppla in vatten och dra ut avloppsröret till närmaste golvbrunn tex.
 
  • Gilla
Nils82
  • Laddar…
Du har redan fått svaret, detta är enkelt att kontrollera. Visst är det tråkigt beteende från säljaren att mörka att tvättmaskinen inte är ansluten. Se det som en lärdom, vid bostadsköp bör man kolla, sedan dubbelkolla och helst även trippelkolla
 
När jag hade en lite lägenhet kopplade jag in vatten från kranen i rummet och hängde tvättmaskinens avlopp på toakanten.
Kanske sån lösning säljaren använt sig av :D
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.