Vi har försett vårt nybyggda hus med en rejält tilltagen skjutdörrsgarderob, men saknar nu det viktigaste; dvs själva förvaringsdelen. Skjutdörrsgarderoben finns i sovrummet och är alltså huvudsakligen tänkt för att förvara det man brukar förvara i en sovrumsgarderob ;-)

Vad finns det för relativt billiga och supereffektiva förvaringsmöjligheter till skjutdörrsgarderober? Finns det smarta lösningar man inte omedelbart kommer att tänka på, som Ni redan tänkt på?
 
Ingen som vet var man kan hitta en ELFA-prislista förresten?
 
morsan skrev:
http://www.elfa.com/index-SE.html

[länk]

Vi hade (och har) backar i stativ, fullhöjd. Fungerar utmärkt.

Kolla på COOP Forum om du ska köpa. Jag vill minnas att de var prisvärda  ;)
Det luriga med denna prislista är att den inte innehåller några priser. Ganska originellt för att vara en prislista.

COOP forums webbsida lämnar också en del övrigt att önska, om det är detaljinformation man vill åt.

Tack för tipsen hur som helst.
 
;D ;D ;D Det var det värsta!
Nej COOP:s hemsida är inget vidare, men jag tänkte att du kunde titta in på något av varuhusen, de brukar ha både kataloger och prislistor liggande vid Elfa-backarna
 
Ikea har en del grejer som kanske skulle fungera, typ ställningar för trådbackar o dyl.
 
Ja, IKEA verkar rätt OK. Dock verkar ställningarna vara 44cm breda medan jag antar att ELFA-systemen har std, dvs 60? Borde innebära att IKEA är minst lika stabilt, och med största sannolikhet aningen billigare.

Glömde nämna det tidigare, men de estetiska kraven är låga....
 
Men nu får du väl kika lite i tråden jag la in  ;)
Elfa backstativfinns i 4 bredder och 2 djup, 3 höjder som går att kombinera
Och 3 olika höga korgar + skohylla + plan hylla

Fördelen med ELFA är också att du kan komplettera i många år, jag köpte till skenor och korgar i år och de stämmer precis med de 20 år gamla  ;D

IKEA:s Antonius: backstativ finns i 2 höjder, korgen är 15 cm
 
Jag är med på resonemanget. Har bara en ryggmärgskänsla av att IKEA kommer vara 15-30% billigare.

Flexibiliteten verkar dock vara högre med ELFA.

Återkommer med rapport efter min nära förestående fältstudie. Kanske kan man spara minst 190:- genom att köpa på IKEA ;-)
 
Tanken slog mig. Kanske är de kompatibla?
 
Don Tom skrev:
Tanken slog mig. Kanske är de kompatibla?
Knappast :surprised: ;D ;D ;D
 
morsan skrev:
Knappast  :surprised: ;D ;D ;D
Förstod inte hur idiotiskt jag hade tänkt förrän jag tryckte på knappen.

Verkar ju makalöst konstigt att IKEA hade insett möjligheten att sälja korgar som passade till en annan fabrikants system......... För inte kan väl ELFA:s patent längre vara giltigt?
 
Lite OT men ... när jag flyttade från förrförra huset, byggt -74, tog jag med en del av IKEAS plastbackar med pappbotten (vi hade inrett ett förråd med 'mängder' av dessa) - rena skräpet trodde jag då. Men de var fortfarande intakta efter 30 år i nästkommande hus. Allt är således inte kasst trots att det kan verka så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.