Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ikeas prissättning i fyndhörnan.
Wow, 90% rabatt känns rimligare
 
Om man är ute efter funktion och inte design så är det inget fel på den.
 
Tvåtusenspänn för den??
Max ett par hundra, plus en medskickad frontpanel...
 
A
Nä nu är ni så tråkiga för den här tråden att jag nästan längtar till jul!
 
  • Adventskalender med små hyllor för varje dag märkta 1 till 24, fyllda med vinflaskor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Staffans2000 och 3 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
192.168.1.1 är en mycket vanlig adress till det egna nätverkets nod.
127.0.0.1 är alltid den egna datorn/hosten
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
G Glad_Amatör2 skrev:
127.0.0.1 är alltid den egna datorn/hosten
Så här ser det ut hos mig:
Skärmdump av nätverksinställningar med IPv6- och IPv4-adresser samt subnetmask och gateway.
 
JanneJanne123
Tror vi ska släppa IP-numren här egentligen men 127.0.0.1 -> loopback -> home och det är alltid den lokala datorn. Du har också ett IP-nummer på nätverket som om man har en router ofta är i den privata 192.168.x.x rangen. Dessa adresser tilldelas oftast dynamiskt av routern och beroende på antal enheter och konfiguration får man olika.

Originalskämtet är ”There is no place like 127.0.0.1” alltså home, men det har sedan evolverar till avarter där man refererar till 192.168 rangen för att skämtet ska återberättas av personer som inte helt har förstått poängen.

Ber om ursäkt för inlägget ovan, är ju otroligt torrt att ”förklara” skämt.
 
  • Gilla
tobbbias och 5 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Tror vi ska släppa IP-numren här egentligen men 127.0.0.1 -> loopback -> home och det är alltid den lokala datorn. Du har också ett IP-nummer på nätverket som om man har en router ofta är i den privata 192.168.x.x rangen. Dessa adresser tilldelas oftast dynamiskt av routern och beroende på antal enheter och konfiguration får man olika.

Originalskämtet är ”There is no place like 127.0.0.1” alltså home, men det har sedan evolverar till avarter där man refererar till 192.168 rangen för att skämtet ska återberättas av personer som inte helt har förstått poängen.

Ber om ursäkt för inlägget ovan, är ju otroligt torrt att ”förklara” skämt.
Jag uppskattar att du förklarade så kan även jag som är helt novis förstå det.(y)
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Text på grön bakgrund: ”What did the traffic light say to the car? Don’t look! I’m about to change.”
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
harry73
Mitt wifi-nät heter hemma och den interna ip adressen för routern är 192.168.0.1, så dörrmattan skulle nästan passa hemma hos mig. Skriver jag då även lösenordet på mattan, får det likställas med welcome. Borde kanske ändra lösenordet till just det :D
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
G guld-ivar skrev:
Det finns fler sätt att göra fotboll underhållande

[media]
Det var länge sedan jag skrattade så att jag grät!
 
  • Gilla
Stefflo och 1 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Apropå dålig design...
[länk]
Något som slog mig var att det verkar vara vanligt (i USA?) att man har toalett och badkar på nån slags estrad med ett/två trappsteg upp... Vill dom ha det så, eller är det ett resultat av nån slags renoveringsnödlösning?
 
hsd
I England verkar det vara vanligt med bad i sovrummet....
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Så här ser det ut hos mig:
[bild]
Det där är ethernet-interfacet. Kollar du lite noggrannare så har du fler interface. Bl a ett loopback-interface med ett ip-nummer på 127.0-nätet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.