Har ett befintligt golv som jag nu ska montera in golvbrunn i för en dusch. Golvet är spånplatta. Ska jag göra ett cirkulärt hål som rymmer golvbrunnen och så montera plattan ovanpå spånskivorna? Dvs så jag får ytterligare någon cm att flytspackla upp och så spackla fram till monteringsplattan och i de håligheter som finns i den. De bilder jag sett så är monteringsplattan nedsänkt i golvspånet men det känns inte som ett alternativ, skulle bli ett jäkla jobb att försöka regla upp under befintligt golv.
 
Krilleman
Det är den enda korrekta vägen att gå. Öppna upp golvet så monteringsplatta kan monteras enligt anvisningen med reglar stumt under samtliga hörn, för den brunnen du valt. Önskar du ha den högre monterad finns det distanser med i förpackningen!

Tung väg att gå, ja. Men ack så bra det blir när det är färdigt! (y)

Vilken brunn har du tänkt montera?

Inget annat är att kalla för försäkringsmässigt korrekt.

Och varmt välkommen till forumet mbss!
 
  • Gilla
Pugetik och 3 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Det är den enda korrekta vägen att gå. Öppna upp golvet så monteringsplatta kan monteras enligt anvisningen med reglar stumt under samtliga hörn, för den brunnen du valt. Önskar du ha den högre monterad finns det distanser med i förpackningen!

Tung väg att gå, ja. Men ack så bra det blir när det är färdigt! (y)

Vilken brunn har du tänkt montera?

Inget annat är att kalla för försäkringsmässigt korrekt.

Och varmt välkommen till forumet mbss!
Ok, tackar. Satan vilket jobb. Det är tre brunnar som ska ned i det rummet.
Vad är syftet med monteringsplattorna? Vad fyller de för funktion?
 
Krilleman
Vattenskador vid golvbrunn är överrepresenterat i statistiken, jag gissar att monteringsplattan tillkom därför. Helt enkelt för att brunnen ska vara helt stum med tätskiktet. "Förr" var det OK att bara ta ur ett runt hål för brunnen i träbjälklag (Golvspån), men inte längre.

Purus har trevliga produkter enligt mitt tycke! Men både Faluplast och Jafo har samma system med monteringsplattan.

www.purus.se


Tänk även på väggarna i ditt våtutrymme, detta är dagen standard för väggbeklädnad:

 
  • Gilla
TickyNucker och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.