Jag håller på att isolera en vindsvåning i ett 1 ½ planshus. Problemet är att jag får in så mycket skit i ögonen efter varje gång.

Någon som har erfarenhet av detta?
Vad kan man mer göra än att använda skyddsglasögon (och vilka är bäst)?

Finns det något att göra för att få ut resterna ur ögonen? Det tar många dagar innan det slutar skava och då är det dags att fortsätta att isolera igen
:-/
 
jag använde vanliga skyddsglasögon från Harald Nyborg under det mesta av arbetet av övervåningen. om jag verkligen skulle isolera uppåt så använde jag ett par simglasögon. De var täta men tenderade att imma igen efter en kvart eller så. Men väldigt effektivt om man verkligen vill skydda sig från ögongrus
 
Använd som sagt ett par bra och täta glasögon samt köp ögonsköljvätska på typ apoteket och spola rent med efter avslutat jobb.
 
Jag kör med en hjälm med inbyggd fläkt inkl grov o finfilter!
Kanon till allt tex mot sten/betongdamm vid bilning och borrning liksom vid isolering.

Ett par stövlar och Julas engångsoverall samt handskar med långa skaft till det och du klarar allt!
 
vad är det för hjälm.. låter u riktigt HiTech.. :D vart får man tag i den..? finns det nån bild?
 
Typ ett par sådana här glasögon är bra:

540010_c.jpg

Sedan är ett tips att tejpa muddarna i ärmarna och runt smalbenen så att inget letar sig in på kroppen den vägen, det hjälper MYCKET. [smiley=thumbsup.gif]
 
Per-Erik skrev:
vad är det för hjälm.. låter u riktigt HiTech..  :D vart får man tag i den..? finns det nån bild?
Detr är en begagnad Pureflow (england) från 90-92.
Hightech är det väl inte, fläkten tar in luft i nacken via ett tvåstegsfilter och trycket ut den i underkant av visiret.
Både batteri och fläkt ryms i hjälmen så inga sladdar som stör!
Övertrycket gör den nästan helt immfri även om man svettas rejält

Var lägger jag in bilder?
 
:cool: Endast det bästa är gott nog:

p2.jpg
;D
 
Det där är egentligen en gammal modell som utvecklades för elallergiker. Problemet med den var att rörelsefriheten begränsades av jordkabeln som skulle anslutas till ett element.
 
I detta fallet, så var det egentliga elementet vatten. Så jordförbindelsen löste sig med automatik. ;)
 
Tvätta med kallt vatten. Varmvatten öppnar bara upp porerna och gör klådan värre.
 
Faidros skrev:
Var det en sådan här du hade TorpAnders?

[länk]
Japp, men en tidigare modell..som sagt klockren!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.