Tänkte sätta en vedeldad badtunna i mitt kommande växthus, dels för att jämna ut temperaturen, dels för att kunna använda den som badbalja utan att elda under en större del av året och för att det skulle vara mysigt att vinterbada i växthuset. Någon som har någon erfarenhet - hur funkar det med kondensen på vintern. Vad jag förstår bör man tömma tunnan och byta vatten efter i princip varje bad om man inte har ett reningsverk. Jag hade inte tänkt mig den proceduren utan att den ska behålla vattnet under en större del av året. Troligen blir det en plast/ståltunna som ska vara mindre känslig för bakterier, någon som har erfarenhet? Hur gör ni med tunnan på vintern, tömmer ni den då eller eldar upp den i bland för att den inte ska frysa? Några andra tänkvärda tips innan man slår till?
 
plast och stål tål alla bakterier men du själv bör undvika dom :).
 
Ingen som har erfarenhet av en badtunna, eller är detta fel forum?
 
Jag tar upp denna gamla tråd, är galet nyfiken på detta och söker erfarenheter.
Tänkte bygga ett litet orangeri med en murad vägg och ha en nedsänkt badtunna som agerar fontän när den inte badas i.
Någon som har erfarenhet i ämnet?
 
Jag är också nyfiken på hur det funkar att ha badtunna inne i ett växthus.

Skulle rutorna blir helt täckta med kondens och skulle det börja regna från taket när det kondenseras? Skulle trä och andra organiska material inne i växthuset (panelen på tunnan, utemöbler och sittdynor, eller om själva växthuset är av trä) mögla?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.