Jag tror inte poletten har trillat hos useless ännu, och kanske inte heller hos Richardtenggren. :)
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 1 till
  • Laddar…
harry73
Du kan ha rätt :rofl:
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Dock så får man ju Quattro på en A6 :)
Quattro är väl lika med 4*4 eller...:thinking:

Tror jag skall åka dit och säga att "Jag prutar inte, här får ni 400:- det är jämnt!"
 
useless useless skrev:
Det är väl ganska billigt? Motsvarande Audi A6 kostar 200 000 mer för ett annat emblem i grillen...
Jag förstår inte heller skämtet men vill ändå opponera mig mot att det bara skulle vara emblemet som skiljer. Jag fyller också i flera kränkthetsrapporter som jag kommer skicka in.
 
harry73
MathiasS MathiasS skrev:
Jag förstår inte heller skämtet men vill ändå opponera mig mot att det bara skulle vara emblemet som skiljer. Jag fyller också i flera kränkthetsrapporter som jag kommer skicka in.
Saxat från Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Decimal_separator#Current_standards
Current standards[edit]
The 22nd General Conference on Weights and Measures declared in 2003 that "the symbol for the decimal marker shall be either the point on the line or the comma on the line". It further reaffirmed that "numbers may be divided in groups of three in order to facilitate reading; neither dots nor commas are ever inserted in the spaces between groups"[20] (e.g. 1000000000). This usage has therefore been recommended by technical organizations, such as the United States' National Institute of Standards and Technology.[21]

ISO-8601 also stipulates normative notation based on SI conventions, adding that the comma is preferred over the full stop. [22]
Man använder alltså inte en komma (eller punkt) för att gruppera tal i grupper av 3 siffror, men man använder komma eller punkt som decimaltecken. Som decimaltecken är komma prefererat.

I annonsen stod
Prisexempel skrivet som 399,000 SEK vilket illustrerar användning av decimaltecken.
Bilen kostar alltså 399 kronor, 0 öre och 0 tiondels öre.

Kostar Audin 200 000 kr mer (utmärkt skriven, vi håller en hög nivå på Byggahus), då kostar den
200 399 kr. Capiche?
 
  • Gilla
50procent och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Capiche?
capiche ? Skoda kommer väl från gamla Tjeckoslovakien och inte Italien ;) Så vad heter det då?
 
A
Chápete?
 
harry73
Om jag vill skriva capiche, då skriver jag capiche!!!

Pochopena?
 
H hyggabus skrev:
Jag tror inte poletten har trillat hos useless ännu, och kanske inte heller hos Richardtenggren. :)

Det var den här jag tänkte på. Prutat och klart.

Svart Audi A6 Avant TDI i bilhall med pris och detaljer synliga på skärmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Nedro och 6 till
  • Laddar…
A
Vad som är humor är väl att köpa bil hos handlare. Man blir ju alltid lurad. :thinking:
 
richardtenggren
Har full koll på våra interpunktionstecken, @hyggabus ;)
Jag tyckte dock inte det var särskilt roligt, som @MathiasS blev jag snarare kränkt(proxykränkt)!

Jag antar att tanken var att placera bilen tidigt vid sortering på ”billigast först”.
 
A
Handlaren i fråga säljer både Skoda, Audi och annat med samma prissättning :) och det har inget med sorteringen att göra. Det var en spinoff på fönstertvättmaskininlägget :)
 
Illustration av ett solbadande spargris intill en smältande baconskiva på stranden, pratbubbla nämner glömd solkräm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
thomas33 och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det var den här jag tänkte på. Prutat och klart.

[bild]
Billigt för en Audi A6!
 
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.