K kardborren skrev:
Hus med 900 kvm tomt i Krokom för 9 millar? Grannen har säkert 3-4000 kvm och betalade några hundra tusen?
"GPS-styrt bastuaggregat"?? Är det mobilt?:thinking:
 
Det slås på så fort du är hemma. ;)
 
E erikjakan skrev:
[länk]

Här har ni!
Så fint! Men vem bosätter sig i Glada Hudik?
 
yonna yonna skrev:
Så fint! Men vem bosätter sig i Glada Hudik?
Det bor ca 37 000 pers där så frågan borde vara vilka istället för vem.
 
  • Haha
yonna
  • Laddar…
Jag var upp och kikade på huset i söndags, helt fantastiska materialval och snyggt utfört, vissa detaljer var lite tveksamma och lite ofärdigt här och där, synd på omgivningen på husets baksida och avsaknad av riktig tomt.
 
  • Gilla
kardborren
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Så fint! Men vem bosätter sig i Glada Hudik?
Rika träpatroner som går runt i plysh och dricker punch fick jag fram.
 
  • Haha
yonna
  • Laddar…
  • Gilla
  • Wow
artesuave och 3 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Dalbotant Dalbotös skrev:
Detta är kanske inte spännande ur ett arkitektperspektiv men att döma av mängden saliv som drägglas av mina kollegor så verkar garagen i alla fall vara synnerligen inspirerande.

Själv gillar jag inomhusbron, helt klart kul idé.

[länk]
Fy fan vad töntigt. :)
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Fy fan vad töntigt.
Vilket då?
 
Dalbotant Dalbotös skrev:
Detta är kanske inte spännande ur ett arkitektperspektiv men att döma av mängden saliv som drägglas av mina kollegor så verkar garagen i alla fall vara synnerligen inspirerande.

Själv gillar jag inomhusbron, helt klart kul idé.

[länk]
Jag tänkte, när jag såg bilderna att det var ett garage med tillhörande hus. Mycket riktigt stämde det, när jag sen läste beskrivningen: "Vid ursprungstanken var den här magnifika garagelängan den viktigaste. Garagen och verkstaden är kärnan i fastigheten..."

Den där bron mellan allrum och altan tillför knappast något. Kunde gjorts mer intressant om den istället förbundit allrum med sovrumsdel. Nu är det mer som att det fanns en gångbro och den var tvungen att användas till något.
 
HOBBY ARCHITECT
Dalbotant Dalbotös skrev:
Vilket då?
Fult.
 
HOBBY ARCHITECT
J jocke31 skrev:
Cool 60-tal:
[länk][bild]

En del fina detaljer, men behöver lite omsorg. :)
Fin planlösning och snyggt att det är så mycket yta utan fönster. Men inifrån ser man att det moderna fort blir gammalt.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.