L ljhnilsson skrev:
Köpte som sagt en bitssats förra gången den fanns på Lidl. Om det är samma metall i bitsen, och det verkar det vara så ser mitt T25 ut såhär efter ett par tusen skruv.
[bild]
Det är värre med tummen då ;)
 
  • Gilla
Hjulvridarn och 3 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Det är värre med tummen då ;)
Hehe, ja just den tummen lider av ägarens välutvecklade självskadebeteende.
 
  • Haha
  • Gilla
Hjulvridarn och 2 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
En 12v räcker gott till lägenhetsinnehavare som bara behöver få upp lite tavlor och hyllor på väggarna, mer än så blir det lite klent till.
De värsta betongväggarna jag har varit med om var i lägenheten jag bodde i innan. HSB plattenbau från 70-talet byggd i pansarbetong som krävde rejäla doningar för att få hål, så nedvärdera inte håltagning i lägenheter.
 
  • Gilla
Trollskidan och 2 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
De värsta betongväggarna jag har varit med om var i lägenheten jag bodde i innan. HSB plattenbau från 70-talet byggd i pansarbetong som krävde rejäla doningar för att få hål, så nedvärdera inte håltagning i lägenheter.
Har hört talas om att det ska finnas rent jävulsk betong i vissa lägenheter. Men även där _borde_ det räcka med en 12v för att göra ett 5mm till en tavelkrok med plugg sålänge man har ett bra borr, med reservation för att jag ännu inte stött på så hård betong.
 
Av erfarenhet i en lägenhet syrran hade, en bra diamantborr och batteridriven borrmaskin slår en vanlig betongborr på en sladdbunden slagborrmaskin.
 
Testade "multimaterialskivan" till vinkelslipen jag köpte på lidl idag, va som en varm kniv genom smör. Nu va det ju rätt mjukt trä men ändå, förväntade mig inte så bra såghastighet. Multimaterialskivor för vinkelslip av märket Parkside ligger på ett sågat trästycke, demonstrerar sågkapaciteten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
pacman42 pacman42 skrev:
Av erfarenhet i en lägenhet syrran hade, en bra diamantborr och batteridriven borrmaskin slår en vanlig betongborr på en sladdbunden slagborrmaskin.
Ja, en slagborr i betongväggar är ju döfött, såvida inte betongen redan håller på att vittra itu
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
De värsta betongväggarna jag har varit med om var i lägenheten jag bodde i innan. HSB plattenbau från 70-talet byggd i pansarbetong som krävde rejäla doningar för att få hål, så nedvärdera inte håltagning i lägenheter.
Sen gör jag också mycket monteringsgrejer husägare som jag är. 18V kan behöva kompletteras med en liten dragare för träborrning/försänkning etc. Tycker nog den har sin plats i en villa också.
 
Humulus Humulus skrev:
En Borrhammare bör väl vara lite mer kraft i för att vara användbar?
Känns som det hör hemma i 20V segmentet av prylar om man övht ska ha en batteridriven.
Tyckte jag också, men Makita har ju sin (borstlösa) CTX hr166dz t.ex. En 10.8v borrhammsre med upp till 16mm i betong;

 
Kraften ligger väl i utväxling och konstruktion och inte så mycket i hur många volt maskin är på?
 
Varför pratar vi om en massa alternativ till borrhammare och huruvida slagborrmaskin fungerar i lägenheter? Det här är en tråd om verktyg i Lidls veckoerbjudande. :thinking:
 
  • Gilla
Härryda2015 och 2 till
  • Laddar…
Nån som vet om multiverktyget är kompatibelt med klingor/verktyg av andra märken?
 
D dr_house skrev:
Nån som vet om multiverktyget är kompatibelt med klingor/verktyg av andra märken?
Pappa har deras multiverktyg och jag vill minnas att bladen till det inte passade på min makita men bladen jag hade passade på hans.
 
  • Gilla
dr_house
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Är det skruvdragaren du pratar om?

I så fall skulle jag säga att den känns betydligt dyrare.. Chucken är lite glapp, men känns gedigen, bitsfästet/axeln som kommer ur maskinen känns bättre.... Hela maskinen, inkl batterierna, är gjorda i glasfiberförstärkt nylon... Jag funderar nästan på att köpa en till, bara för att slippa byta bits...
Glasfiberförstärkt nylon, dvs PA6 GF 30%? Typ som nästan all annan formsprutad plast ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.