Två raspar med trähandtag på ett slitet golv, en större med mörkt handtag och en mindre med ljust.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett handtag till raspen blev det idag En person håller i en nygjord trähandtag till en rasp i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
. Det blev ett till grabben också. Om pappa får handtag skall väl grabben ha ett till sin rasp också
 
  • Två olika storlekar på raspar med trähandtag på ett verkstadsgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Vardagsrum och 13 till
  • Laddar…
R Rönnis skrev:
[bild] Ett handtag till raspen blev det idag[bild] . Det blev ett till grabben också. Om pappa får handtag skall väl grabben ha ett till sin rasp också
Riktigt snygg! Bra tänkt med handledsremmen, en sån där vill man inte ska komma flygande som en Wii-kontroll när en blir lite entusiastisk i raspandet.
 
  • Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Knäppte ett par uppdaterade bilder på nya snickarboden. Härnäst ska arbetsbordet göras om med ny skiva och fräsen skall flyttas till vänstersidan (sett från sågen).

Uppdaterad snickarbod med verktyg och arbetsbord, inklusive en bordskiva och en såg i förgrunden, samt ordnad verktygsvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av snickarbod med arbetsbord, bordssåg och verktyg, på väntande renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 17 till
  • Laddar…
Det blir jättebra detta(y) fantastiskt fint, jag är inte alls avundsjuk.;)
 
V vectrex skrev:
Knäppte ett par uppdaterade bilder på nya snickarboden. Härnäst ska arbetsbordet göras om med ny skiva och fräsen skall flyttas till vänstersidan (sett från sågen).

[bild] [bild]
vad är det för belysning du har i taket? behöver komplettera i garaget runt nya arbetsbänken......
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Ledbelysning från Jula. [länk]

Priset verkar dessvärre ha dubblerats sen jag köpte dem före jul. Riktigt bra armaturer är det dock. Enkla att jobba med och känns robusta, lyser otroligt bra.
Är inte dessa en kampanjklassiker?
Kanske dyker upp oftare under den mörkare årstiden dock. :)
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
För 400kr får man nog se över marknaden innan man slår till.
 
Det var en tråd här på forumet för ett eller två år sedan om dessa armaturer. Då var de på 5500 lm numera ligger de på 4400 lm. Jag har 4 st 5500 lm armaturer i garaget och det lyser bra mycket bättre än de 4 st dubbellysrörsarmaturer som satt där tidigare. dessutom är de kompaktare och tänder direkt. Kom inte ihåg exakt vad dessa kostade när jag köpte men det var under 200:-/st.
 
nanowire nanowire skrev:
Riktigt snygg! Bra tänkt med handledsremmen, en sån där vill man inte ska komma flygande som en Wii-kontroll när en blir lite entusiastisk i raspandet.
Tack för inputen@nanowire. Jag hade inte tänkt så långt som handledsrem utan mer en upphängning då den inte får plats i stället bland dom andra filarna och rasparna. Men med en vikt bra över halvkilot så kan den ju lätt ta daga av nån som råkar komma i vägen för en flygande projektil
 
De här verktygen som jag fått efter min farfar via min far har jag kört till second hand-försäljning.
Riktigt skönt att slippa förvara dem! :)

Gammaldags verktyg i en kartong, inklusive hammare, sågar och tänger, donerade till second hand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Ronnie
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
De här verktygen som jag fått efter min farfar via min far har jag kört till second hand-försäljning.
Riktigt skönt att slippa förvara dem! :)

[bild]

//Ronnie
Jag tror att du missförstått, det här är inte forumet där man skryter över att ha gjort sig av med verktyg...
 
  • Gilla
  • Haha
xdigger och 12 till
  • Laddar…
Monterade fast parasollet på/i balkongen utan den klumpiga kryssfoten med cementplattor.
 
  • Stängt vitt parasoll monterat på en balkong med utsikt över en park utan den tunga foten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Nikon D80:an visar bara ERR i displayen. Enligt internet är det ett kontaktbleck i ett kugghjul som släppt. Och se där, hur många skruvar sim helst senare är det så, längst ner i bild. Får se hur många delar jag får över när jag anser att jag fått ihop den igen.

Nermonterad Nikon D80-kamera med utspridda delar och verktyg på ett mörkt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias och 8 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Nikon D80:an visar bara ERR i displayen. Enligt internet är det ett kontaktbleck i ett kugghjul som släppt. Och se där, hur många skruvar sim helst senare är det så, längst ner i bild. Får se hur många delar jag får över när jag anser att jag fått ihop den igen.

[bild]
Fick flashbacks till när jag plockade isär borrhammaren. Har du också en pappa som står bredvid och hävdar att du aldrig kommer få ihop den igen? Det finns ingen bättre morot. :)
Upplagd borrhammare med alla delar ordentligt organiserade på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.