Har byggt ett uterum med tryckimpregnerad trall 22x120 mm och varje bräda är lite "kupad-vågdalsformad"
Höjdskillnad mellan brädans ytterända och "vågdal är ca 2,5 mm" Nu vill jag lägga ett klickgolv och då är frågan om ett bra golvfoam på ca 3 mm är tillräckligt för att få ett "hyggligt" golv? Klickgolvet läggs givetvis 90 grader i förhållande till trallbrädorna. Någon som har erfarenhet och några tips/råd?

/Lennart
 
Kommer klickgolvet tåla att ligga där överhuvudtaget? Med tanke på fukt och sånt alltså?
 
L LJN1954 skrev:
Har byggt ett uterum med tryckimpregnerad trall 22x120 mm och varje bräda är lite "kupad-vågdalsformad"
Höjdskillnad mellan brädans ytterända och "vågdal är ca 2,5 mm" Nu vill jag lägga ett klickgolv och då är frågan om ett bra golvfoam på ca 3 mm är tillräckligt för att få ett "hyggligt" golv? Klickgolvet läggs givetvis 90 grader i förhållande till trallbrädorna. Någon som har erfarenhet och några tips/råd?

/Lennart
Det fungerar inte du måste ha mer material som tar bort ojämlikheten ex 20 mm frigolit.
 
Har bara ca. 12-14 mm i höjd att använda totalt. Ingen som har provat och lagt? Fukten är jag inte så orolig för, är cellplast lagt under med bra passform mot bärlinor samt täckpapp över.

/Lennart
 
S
Ligger trallen bara inne i uterummet eller står väggarna på trallen?
Om det ligger bara i rummet kan du ju ta bort trallbrädorna och lägga något jämnare underlag.
Om väggarna står på trallen så är ju frågan om du gjort något för att slagregn eller smältvatten inte kan rinna in mellan trallen och väggen.

Golvtillverkaren brukar ange hur jämnt underlaget behöver vara.
 
Jag är övertygad om att det kommer att funka utmärkt.
 
Stolpar och glaspartier står på trallen och är tätade utifrån mot regn mm.

D Daniel 109 skrev:
Jag är övertygad om att det kommer att funka utmärkt.
Daniel, har du provat :)

/Lennart
 
Nej, inte på trall. Men på golv som definitivt inte inte lever upp till specificerade krav.
 
ullet
Kanske skulle bli bättre om du slipade trallen först?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.