Hur mycket bättre är Kärcher K7 som borde vara bättre enligt alla specar?

Den ska klara:

Biltvätt
Altantvätt
Åkgräsklippare
Skitiga saker rent allmänt :)

Kärcher K5 säljs nu för 3839:- med altantvätt mm, för det priset får jag inte ens en K7 utan tillbehör.

Dessutom säljs K3 för 1890:- med altantvätt osv. men tror den kan vara för klen...? Eller..?
 
Har en Kärcher K3 som jag köpte för typ biltvätt/altantvätt/skitiga saker. Men, jag tycker den är lite klen. Altantvätt funkar bra, men i övrigt i klenaste laget. (K5 och K7 vet jag inget om tyvärr).
 
Jag har en Kärcher K7, jag har inte testat en K5 men skulle aldrig köpa en då jag tycker att K7 i princip är i minsta laget.
 
Jag har en Kärcher K7.400, dvs lite äldre modell än de som säljs idag.
Är nöjd med tvätten, den fungerar bra.

Men den är lite klen med turbomuntycket tycker jag, resa stegläggningen och dyl får nötas rätt mycket innan den arbetat sig igenom och det är jämnt rent.

Om den är prisvärd framför en K5 eller om den är prisvärd över hudvudtaget. Nja, skulle jag betala nypris så skulle jag hellre köpa en Kränzle , tex:
https://waxdog.se/maskiner/hogtryckstvattar/kranzle-hd-1152-tst/
 
K7 har effekten 3 kW så man får se till att man har minst 13 A säkringar vilket inte alla vägguttag har.
K5 är väl en utgående modell, därav rabattkampanjer.
Sedan har Kärcher bytt kopplingssystem så har man kvar gamla tillbehör behövs adapter om man köper nyare modeller.
 
Kärcher K5 funkar utmärkt till det du räknar upp. Men som med verktyg så duger bara det bästa och dyraste till somliga.
 
  • Gilla
kitco och 1 till
  • Laddar…
M MagHam skrev:
K7 har effekten 3 kW så man får se till att man har minst 13 A säkringar vilket inte alla vägguttag har.
Jag har kört vår Kärcher K7:a på en 10A C dvärg i några år utan några problem, ja den är på 3kW.
 
Förstår att det är stora delade meningar, men det verkar som Kärcher k5 funkar för mina behov.

Tack för era synpunkter.
 
Kärcher K5 finns tydligen i olika utföranden och olika priser. Kärcher K5 Classic (K5 11806330) har tydligen utgått i Kärchers sortiment men går fortfarande att få tag i på Bauhaus för 2995 kr.
Sedan finns Kärcher K5 Full Control, Kärcher K5 Premium, K5 Premium Home, Kärcher K5 Home och Kärcher Compact.

Är osäker på vad som sklijer dem åt annat än priset. Någon annan som vet?
 
Man blir lite trött på alla onödiga varianter. Är det som på dammsugarna brukar det bara vara tillbehör och finnish som skiljer och själva grundmotorn samma.
Olika lång slang, slangupprullare?
 
Det är ju svindyrt att utveckla produkter. Det gör man inte i onödan. Är någon skillnad på innanmätet så är det väl i så fall kvaliteten på lager och liknande.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Man blir lite trött på alla onödiga varianter....
Jadu, det gäller ju för företagen att fånga många olika marknadssegment, och sedan med olika modellbeteckningar på nästan samma sak försvåra prisjämförelse.
På köpet blir reservdelar dyra eller omöjliga att skaffa när grejjerna går sönder 1 månad efter garantin.
Det är så utstuderat. Bara för att hålla igång konsumtion.
Greta, var är du?
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Jag har kört vår Kärcher K7:a på en 10A C dvärg i några år utan några problem, ja den är på 3kW.
Någon som mätt vad K7:an drar i ström på de olika trycklägena?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.