Har gjort bort mig lite i mina försök att fixa själv här hemma och vänder mig till er orakel här i hopp om hjälp. Eftersom alla väggar här hemma är gips och ihåliga är det expanderskruvar som gäller för alla krokar och hyllor. Satte precis upp några hyllor i barnens leksakskök och efter att ha borrat och expanderat pluggen i väggen råkade jag dra i fel skruv. Denna var nästan exakt likadan som de andra, men något längre och kanske fel dimension på något sätt. Den gängade inte ordentligt, men fastnade däremot i pluggen. Tips på hur jag löser detta? Att dra ur plugge skulle lämna ett stort hål. Skulle helst vilja ha hyllan där den sitter nu. Tusen tack om ni orkar ta er tid att hjälpa mig!
 
Är det en "Molly"? Slå in original skruven så skall pluggen gå av just under brickan så en del faller in och bricka och skruv blir kvar utan på. Sedan kan du sätta in en ny.
 
R Robert-san01 skrev:
Är det en "Molly"? Slå in original skruven så skall pluggen gå av just under brickan så en del faller in och bricka och skruv blir kvar utan på. Sedan kan du sätta in en ny.
Skulle ju vara fantastiskt! Det är en ”vanlig” expander från Clas Ohlson... vet inte vad de heter...? borde det funka ändå? Problemet är att den andra skruven har fastnat och går inte att skruva ur.
 
K KWesterberg skrev:
Skulle ju vara fantastiskt! Det är en ”vanlig” expander från Clas Ohlson... vet inte vad de heter...? borde det funka ändå? Problemet är att den andra skruven har fastnat och går inte att skruva ur.
Slå in den. Funkar det kan du bara kapa av skallen sedan och skicka in allt i hålet.
 
  • Gilla
KWesterberg
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Slå in den. Funkar det kan du bara kapa av skallen sedan och skicka in allt i hålet.
Ska testa detta! Tusen tack för svar!
 
Fixat! Tänkte inte på/ fattade inte att den skulle försvinna bakom väggen så att jag kunde sätta ny. Fick ta en stl större men nu sitter den. ‍♀️
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.