1. SALTA

Motivering: mannen tror han är händig och har lovat barnen att bygga en lekställning. Barnen som nu är 3 år och 8 år frågar och väntar (sen yngsta föddes). Förhoppningsvis behöver de nu bara vänta på högsta vinsten :)
 
1.Salta = hoppa

Skulle gärna vilja vinna denna till min dotter på 2,5år. Hon har idag en gunga under äppelträdet som hon använder flitigt. Men jag vet att hon önskar sig en sandlåda.
Hon älskar att klättra och har precis lärt sig komma upp i förskolans klättertorn via klätterväggen. Så stolt hon var. Sen åker hon rutschkanan ner och så upp igen. Så går hela eftermiddagen och hon vill inte följa med hem när jag kommer för att hämta.
Jag skulle så gärna vilja bygga ett torn med rutchkana till henne men tiden räcker inte till. Vårt 60-tals hus kräver mycket omvårdnad. I år är det ny altan som står på schemat. Den lilla vi har nu har inte ens plats för ett matbord.
Om vi vann detta skull K kunna roa sig på behörigt avstånd men inom synhåll medan mammorna fixade altanen. Tillsammans kommer vi sen njuta av sommaren i vår fantastiskt lummiga trädgård med både bus och vila.
 
Svar: Salta
Motivering: Min underbara son (sju år, med adhd och autism) som älskar att klättra, gräva och klänga men inte vågar vara i trädgården själv och tycker träd är läskiga att klättra i skulle få ett enormt lyft i livet med ett jungle gym, bara föräldrarna finns där ute och hejar på. Det är ett heltidsjobb att hålla honom sysselsatt och hantera hans svårigheter så det vore en välkommen avlastning för oss, kanske kunde vi då få något litet gjort med trädgården eller utsidan av huset, många brädor på garaget borde bytas och husets södersida behövde målas förra året, för att inte tala om helt vanligt trädgårdsarbete som aldrig blir gjort. Vilken dröm det vore att kunna åtgärda det när sonen är upptagen med sitt jungle gym! PS. Lillebror på snart tre skulle inte heller bli ledsen.
 
1,salta

Flyttade in till vårat första radhus i augusti förra året, det är en länga med 7st hus, och med det är alla hus en del av våran lilla förening. Och 4av 7 hus har småbarn mellan 4mån-5år gamla, o h just nu har vi en tragisk, och sliten gunga med en liten rutschkana.. Har förstärkt den och riktat den, men blir aldrig riktigt bra..

Så med ett nytt jungelgym skulle inte bara min 2åring bli superglad, utan även 3 andra familjer!
 
1: Salta

En sådan underbar lekplats hade förgyllt min och mina döttrars dagar i många år framöver
 
Svar 1. Salta

Ett jungle gym av klass för vilda nyfikna barn! Perfekt för de soliga sommardagarna tillsammans med släkt och vänner.
 
Heij83
Svar: SALTA

När man bor i glesbygd där barnen måste korsa farliga vägar för att nå lekplats hade denna gjort sig bra i trädgården.
:love:
 
Svar: 1 Salta.

Motivering: jag skulle gärna ta emot denna lekställning så jag kunde ge bort den till värdens goaste plast dotter.
Hon har tre barn 2 - 5 - 8 år så hon skulle verkligen behöva något som barnen kan rasa av sig på:).
 
  1. Salta

Med barn med EXTREMT mycket spring i benen skulle den sitta fint i trädgården. Och sen bygger vi vidare på den. Och vidare. Och vidare... :)
Den minste kryper inte ens än, men blir han som sina bröder... Ja, då pjuh! *torkar svetten ur pannan och tittar på mina framstudsande, lyckliga, älskade ungar*
 
Rätt svar: salta

Vi skulle vilja vinna denna fantastiska lektorn till våra barn. Vi bor på landet och har ingen nära lekplats så denna vore guld! Dessutom fyller våran dotter 3 i påsk.
 
T
Rätt svar är Salta

Jag har en brorson som älskar, jag menar verkligen älskar, rutschkanor. Han går skämtsamt ibland under namnet "rutschkanefantasten".
Min bror med familj har nu flyttat ifrån lägenhet till hus och har äntligen plats för ett lektorn. Men tyvärr finns inte pengarna, så jag skulle så gärna vilja ge rutschkanefantasten detta lektorn
 
1. SALTA

Skulle passa fint i trädgården och ge mycket glädje till dottern och hennes kompisar!
 
1. Salta är mitt svar.

Är morfar till tre fantastiska barnbarn mellan 2 och 5 år och eftersom vårt hus ligger ute på landet så finns det inga lekplatser i närheten. När barnen kommer på besök så går dom mest in och leker med bilar och andra grejer i "leklådan" fast vädret ute är helt ok. Jag har tittat på att bygga något själv i trädgården men med jobbet som tar mycket tid så har jag ännu inte kommit igång.

Om jag vann detta lektorn så skulle det utan tvekan glädja både mig och barnbarnen och självklart skulle dom få vara med och bygga upp den nu i sommar. När mörkret sedan kommer så slår vi upp tältet på gräsmattan och ligger där och läser sagor i ficklampans sken, de är sådant som skapar minne för livet.

Hoppas på ett rejält stycke tur, hittills har jag aldrig vunnit något i dessa tävlingar men som dom säger, "plötsligt händer det".

/Anders
 
Rätt svar = 1. SALTA

Tänk om vi som Mormor och Morfar till två underbara barnbarn kunnat överraska dem med en lekplats på tomten när barnbarnen är hos oss flera ggr i veckan! Istället för att de ska ”klättra på väggarna” kunde vi ha jättekul i trädgården så allt spring i benen fick utlopp på ett så roligt sätt!
 
Svar 1 Salta
Hade varit underbart med denna lekplats vid våran sommarstuga, då våra 3 barn aldrig vill åka dit........ Finns ju iiiiinngentiiing att göra säger de! Skog, åkrar och djur räcker visst inte till. Vi längtar efter lugn och ro medans våra barn roar sig med denna underbara lekplats. ☺️
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.