Mitt marbodalkök har socklar som sitter monterade i benen med clips. Hur får man loss detta? Gärna utan att skada skåpen.
 
Cheesen
Det beror på hur clipsen ser ut. Våra socklar drar man bara i dom har ett clips som är c-format...
 
Cheesen Cheesen skrev:
Det beror på hur clipsen ser ut. Våra socklar drar man bara i dom har ett clips som är c-format...
Tack Cheesen.

Det är C-formade clips här också men finns det något speciellt verktyg för att kunna dra ut dessa. Det finns inget utrymme upptill, nertill eller på sidorna. Jag kan alltid sätta in ett tunt föremål men riskerar att repa/skada lacken på täckskivorna.
 
Cheesen
A Analytica skrev:
Tack Cheesen.

Det är C-formade clips här också men finns det något speciellt verktyg för att kunna dra ut dessa. Det finns inget utrymme upptill, nertill eller på sidorna. Jag kan alltid sätta in ett tunt föremål men riskerar att repa/skada lacken på täckskivorna.
Vet ju inte hur ditt kök ser ut men borde man inte kunna dra i ett par skruvar högst upp i sockeln och dra i dom? Ofta så gör man ju sockeln lägre än vad avståndet mellan skåpet och golvet är just för att du ändå aldrig ser översta delen av sockeln och den då blir enkel att demontera vid exempelvis storstädning, kontroller, upptorkning av spilld mjölk, vitvarubyten och liknande.
 
Den modellen är ganska dryga att ta bort men antingen kan du troligen komma åt vid diskmaskinen om där finns en sådan så du kan rycka loss sockeln.

I annat fall är en glaslyft ofta väldigt smidig att nyttja.
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.