Sådär ! Då va affären i hamn. Har valt att inte skriva här under en tid då det va väldigt infekterat mellan oss. Det hela slutade med att vi fick ett skadestånd + försäkringspengarna samt att kommer lösa felet med brunnen innan årsskiftet. Jag tror detta va det bästa alternativet för oss. Jag hade inte tänkt att börja renovera igen men kändes så fel att nån annan skulle fixa mitt hus utan att jag hade nån chans till ändring och val. Tack alla som skrivit här inne på min tråd det har hjälpt lite i en väldigt svår situation.
 
  • Gilla
tobbbias och 12 till
  • Laddar…
L Lillefot skrev:
Hejsan alla byggahusare
Jag har skrivit på ett kontrakt på ett hus och 10% av köpeskillingen är betalt. Nu innan tillträdesdagen har en vattenläcka skett så hela källaren är obebolig. Nuvarande ägaren säger att de ska åtgärda felet (spillvattnet va kopplat till avloppsvatten och de ska ha blivit tätt så här vattnet gått upp ur en brunn i källaren.)

Nu är det så här att de vägrar visa kalkylen på vad allt ska kosta från försäkringsbolaget. De vägrar också ge ut kontakt mannen på försäkringsbolaget. Vi vet summan men det känns som det ligger en hund begraven. Eftersom man får tjata hela tiden innan de ger oss nått.
Varför tror ni att de inte vill visa ?
Jag vill inte häva köpet och de vill inte betala nån ersättning. Betalar för ett halvt hus. Hur hade ni gjort ?

Hej, jag har ety problem där dagvattnet kommer in nu i källaren trots dränering av huset utfördes för drygt ett år sedan. Försäkringsbolaget täcker inte skadan eller merkostnader pga det är dagvatten. Så kolla noga allting och i så fall kanske de få dra ner på priset. Vi har Trygg Hansa villa stor, alltså försäkring. Nu har vi en avfuktare i källaren som har varit igång i två månader och det kostar extra och det täcker inte dem heller. Vi har dialog med firman som gjorde dränering och de ska åtgärda felet, dock det blir vi själva som ska stå för elkostnader samt en traktor som har varit och skottat bort all snö från den hörn där det läker in.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.