Har precis köpt en ny tvättmaskin från Miele. Enl instruktionsboken ska den ställas på en plywoodskiva som skruvas fast i golvet om man har träbjälklag, vilket jag har.

Verkar både lite omständligt och inte så snyggt.
Vad tror ni kan hända om jag ställer den direkt på golvet? Har plastmatta i tvättstugan.
 
Jag har tvättmaskin på träbjälklag utan plywoodskiva. Man känner vibrationerna väldigt bra i golvet. Dock är jag tveksam på att en plywoodskiva skulle förändra något i det avseendet.
 
BirgitS
Verkar ju tokigt när man har tätskikt på golvet och reglerna är att inget får gå igenom det tätskiktet mer än avloppsrören. Fråga butiken vad de menar med det.
 
ylven ylven skrev:
Jag har tvättmaskin på träbjälklag utan plywoodskiva. Man känner vibrationerna väldigt bra i golvet. Dock är jag tveksam på att en plywoodskiva skulle förändra något i det avseendet.
Ja, gamla tvättmaskinen anno 90-tal vibrerade en hel del. Tänker att det inte borde bli värre i alla fall.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Verkar ju tokigt när man har tätskikt på golvet och reglerna är att inget får gå igenom det tätskiktet mer än avloppsrören. Fråga butiken vad de menar med det.
Tänkte också på tätskiktet. Känns ju sisådär att skruva igenom det. Bifogar utdrag ut manualen.
 
  • Bild på en utdrag ur manual om korrekt uppställning och installation av tvättmaskin på betonggolv och träbjälkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Väcker liv i denna tråden igen.
Är det någon som lagt playwoodskiva som uppställning till sin tvättmaskin och i så fall blev det bättre under centrifugeringen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.