Stosens nya CC ska du köra efter tegelhålens CC.

Förresten är det ftx system du slänger in? Med tanke på avluft/intag
 
  • Gilla
Mjolnir
  • Laddar…
L laguna20 skrev:
Stosens nya CC ska du köra efter tegelhålens CC.

Förresten är det ftx system du slänger in? Med tanke på avluft/intag
Befintligt ftx men vi flyttar bara på aggregatet
 
L laguna20 skrev:
Stosens nya CC ska du köra efter tegelhålens CC.

Förresten är det ftx system du slänger in? Med tanke på avluft/intag
Cc på fasaden är 140+140+136-70-70= 276.

Cc måttet på huven kommer bli nuvarande 250+17= 267

På huven ska bara ena stosen flyttas, till ytterkanten är det 34 mm just nu, om jag ber plåt att flytta 26mm istället för 17 så kommer det hamna 8 mm från kanten på huven. Större sannolikhet för att hålen i fasaden syns vid montering (?). Rören som ska gå i hålen i väggen är 125 mm så hela 140 mm i diameter kommer inte fyllas om man säger så
 
  • Gilla
Tenjie82
  • Laddar…
M Cameltoe skrev:
Cc på fasaden är 140+140+136-70-70= 276.

Cc måttet på huven kommer bli nuvarande 250+17= 267

På huven ska bara ena stosen flyttas, till ytterkanten är det 34 mm just nu, om jag ber plåt att flytta 26mm istället för 17 så kommer det hamna 8 mm från kanten på huven. Större sannolikhet för att hålen i fasaden syns vid montering (?). Rören som ska gå i hålen i väggen är 125 mm så hela 140 mm i diameter kommer inte fyllas om man säger så
Nu tänker jag i för sig fel kom jag på, lite lagom trött... hur som, om den inte centreras enligt cc måttet på fasaden så kommer ju huven vara monterad mer åt ena än andra hållet, med risk för att borrhålen syns på ena sidan. Så egentligen ska stosen flyttas 26 mm?
 
CC på fasaden är ju 270mm, stosarna på huven skall vara 270mm efter den du flyttar.
Du kommer ju att ha rören dikt kanten som du har flyttat stosen på så det spelar ingen roll att hålet är 140mm.

20190224225406-155.4.222.99.png
 
  • Gilla
Mjolnir
  • Laddar…
A
Måtten i diameter är på stosen.

Om man inte går efter cc mått måste man ta hänsyn till yttermåtten på spirorören som är mer än 125, annars kommer stosen att passa men du får inte på spiroröret!
 
Man slänger på spirorören i färdig längd fastskruvade och skjuter in hela paketet på samma gång.
 
mathiash77 skrev:
Måtten i diameter är på stosen.

Om man inte går efter cc mått måste man ta hänsyn till yttermåtten på spirorören som är mer än 125, annars kommer stosen att passa men du får inte på spiroröret!
Jag har lämnat in huven hos plåtslagaren och bett de flytta ena stosen 20 mm så det även finns plats med hänsyn till spirorören. Kommer finnas 5 mm marginal mellan huvens stosar och teglets kant i respektive hål.
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520
  • Laddar…
H Henkarisma skrev:
Jag har lämnat in huven hos plåtslagaren och bett de flytta ena stosen 20 mm så det även finns plats med hänsyn till spirorören. Kommer finnas 5 mm marginal mellan huvens stosar och teglets kant i respektive hål.
Betalar håltagningsfirman?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.